בלון נפץ אותר במועצה אזורית אשכול ופוצץ בידי המשטרה

בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית אשכול אותר בלון אליו מחובר פריט מעורר חשד. מבדיקת החבלן עלה כי מדובר במטען חבלה והוא נוטרל. מדובר במתקפה ראשונה של בלונים לאחר מספר חודשים של הפוגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/20 12:33 ו באב התשפ

בלון נפץ אותר במועצה אזורית אשכול ופוצץ בידי המשטרה
בלון הנפץ, צילום: דוברות המשטרה

במשטרת ישראל התקבל דיווח כי בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית אשכול אותר בלון אליו מחובר פריט מעורר חשד. שוטרים וחבלן משטרה הגיעו למקום הדיווח על מנת לבצע טיפול מקצועי בחפץ החשוד.
מבדיקת החבלן עלה כי מדובר במטען חבלה והוא נוטרל. מהמשטרה נמסר: "אנו שבים ופונים לציבור כי בכל מקרה מעורר חשד יש לפנות למוקד 100 ולהשאיר הטיפול בידי כוחות המשטרה המיומנים בכך".

דיווח על טרור הבלונים, די נעצר מאז החל נגיף הקורונה להתפשט בארץ. לפני חמשה חודשים ההסלמה מרצועת עזה הגיעה לנקודת שיא, עם שיגורים של עשרות בלונים ורקטות לעבר ישובי הדרום. הסלמה זו הגיעה בעקבות תכנית המאה של ארצות הברית, שעוררה את זעמה של ההנהגה הפלשתינית. 

הדיווח על הבלון מהדרום, מצטרף להגברת המתיחות המתרחשת בצפון. אמש (א') שר הביטחון, בני גנץ, ביקר בפיקוד הצפון וקיים הערכת מצב, בהשתתפות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד צפון אלוף אמיר ברעם, ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, וראש אמ"ץ אלוף אהרון חליווה. הביקור מגיע לאחר שבמהלך השבת מסוקי קרב של צה"ל תקפו מוצבים בדרום סוריה, כתגובה לירי מהאזור לעבר ישראל ביום שישי. במסגרת התקיפה הותקפו מספר מטרות הכוללות עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין הנמצאים במוצבים סורים. בעקבות כך צה"ל החל לתגבר את הכוחות בצפון מחשש כי ארגון חיזבאללה ינסה לבצע פיגוע. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן