בעקבות אורן: מעוז סיים קורס קצינים לזכר בן דודו

מעוז נח, סיים קורס קצינים ויהפוך להיות מפקד מחלקה בגדוד 101 של הצנחנים. אך מי שליווה את מעוז לאורך הדרך ברוחו הוא בן דודו אורן שנפל בעת לחימה בצוק איתן: "אורן נכח בכל החלטה שלי, והוא השראה בשבילי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/20 15:30 י בתמוז התשפ

בעקבות אורן: מעוז סיים קורס קצינים לזכר בן דודו
מעוז נח, צילום: דובר צה"ל

אמש (ד') הסתיים קורס קצינים בבה"ד 1, הטקס נערך בנוכחות הרמטכ"ל אביב כוכבי שנשא דברי חיזוק לקצינים החדשים: "אנו מחויבים לתת לכם גיבוי. בשגרה, מפקדים עשויים לשגות, ובשדה הקרב הכאוטי והדינמי, מפקדים יכולים לטעות, ואנחנו נגבה אתכם. צאו לדרך. זה הדור שלכם וזה התור שלכם. אני מאמין לכם וסומך עליכם".
בין מסיימי הקורס נמצא מעוז נח, לוחם בצנחנים שעתיד להפוך למפקד מחלקה בגדוד 101. למעוז סיום קרוס הקצינים הוא אירוע לו חיכה הרבה זמן, ואותו הוא מקדיש לבן דודו אורן ז"ל שנפל בקרב.

מעוז נח, בן 22, נשוי לחן וגר בגבעת שמואל. בנוסף לשירותו הצבאי, עסק בפעילויות עם ילדים עם צרכים מיוחדים. מעוז מביע שביעות רצון מהתפקיד אותו קיבל, ומספר כי לשם כיוון, אך במקביל הוא מודה שהבחירה לצאת לקצונה הייתה לא פשוטה: "זה מאתגר להיות מפקד רחוק מהבית, בזמן שאשתי נשארת לבד. אבל הבחירה נעשתה בעיקר בזכותה כשהיא עומדת מאחורי ודחפה אותי לשם, אז הכל זה ממנה". מעוז מדגיש כי יש לו הכרת טובה לאשתו שתמכה בו, וידעה כמה חשוב לו להיות קצין לזכר בן דודו שנהרג במהלך מבצע "צוק איתן".

אורן נח ז"ל "הוא השראה בשבילי"

אורן נח ז"ל "הוא השראה בשבילי"צילום: דובר צה"ל

אורן נח הי"ד, בן דודו של מעוז, היה לוחם בגולני שנפל ב-2014, במהלך הקרבות בסג'עיה, כשכוחות חמאס ירו אל עבר הנגמ"ש בו שהה וגרם למותו ולעוד חיילים נוספים. "היה לי חשוב גם ברמה האישית לצאת לקצונה" מספר מעוז, "אבל בגלל הסיפור של אורן, והחיבור העמוק שהיה לי איתו, אין ספק שגם זה הוביל אותי להמשיך את דרכו ולהיות לוחם ומפקד בצה"ל". מעוז מספר כי עוד מכיתה י"א חלומו של אורן היה להיות לוחם, ובשל חיבתו לים הוא שאף להגיע לשייטת, אך לאחר פציעה הגיע לגולני.

אמנם בין אורן למעוז מפרידות 5 שנים, אך בין כל בני המשפחה המורחבת הם היו הכי קרובים בגיל, ובשל כך הייתה ביניהם גם חברות קרובה מאוד. "אורן נכח בכל החלטה שלי, והוא השראה בשבילי", מספר מעוז. "היינו עושים יחד שבתות בחוף כינר והיינו הולכים רק שנינו לשחות בכנרת, שנינו אהבנו טיולים ושנינו אהבנו מאוד מים. בטיולים האלה אורן שיתף אותי כמה הוא רוצה להגיע לשייטת, וגם כשהוא נפצע והגיע לגולני הוא לא נפל ברוחו, והוא ידע שייתן את המקסימום, לא משנה לאן יגיע בחיים. הוא לימד אותי לתת את ה-100 אחוז תוך כדי שמירה על צניעות".

אורן נזכר גם בימים הקשים לאחר הבשורה המרה על מות בן דודו: "זה שבר משפחתי מאוד גדול. אבל שאבתי כוח מההורים והאחים שלו, שידעו שגם עם השכול ואולי אפילו מתוכו צריך להמשיך לחיות ולפעול. כולם פעילים מאוד, אמא של אורן היא אישה פעילה, והיא שומרת על קשר עם גדוד 13 ממנו הגיע. הם כולם גם במשפחה על שמחה, כשמו המלא של אורן - אורן שמחה נח".