הרמטכ"ל בטקס סיום קורס קצינים: "מחויבים לתת לכם גיבוי"

הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע לטקס קורס קצינים קרביים ואמר שצה"ל יעניק גיבוי לקציניו: "לא גיבוי אוטומטי, בטח לא גיבוי עיוור, אבל בשגרה, מפקדים עשויים לשגות, ובשדה הקרב מפקדים יכולים לטעות, ואנחנו נגבה אתכם" הנשיא רבלין: "כאן אין שבטים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/07/20 19:47 ט בתמוז התשפ

הרמטכ"ל בטקס סיום קורס קצינים: "מחויבים לתת לכם גיבוי"
הרמטכ"ל אביב כוכבי, היום, צילום: דובר צה"ל

רב-אלוף אביב כוכבי, הגיע לטקס סיום קורס קצינים קרביים אחוד 57 שהתקיים היום (ד') ואמר לקצינים: "אנו מחויבים לתת לכם גיבוי. לא גיבוי אוטומטי, בטח לא גיבוי עיוור, לא גיבוי על תקלה ברורה, ובוודאי שלא גיבוי על בעיה ערכית, אבל בשגרה, מפקדים עשויים לשגות, ובשדה הקרב הכאוטי והדינמי, מפקדים יכולים לטעות, ואנחנו נגבה אתכם. במקצוע שבו החלטות מתקבלות תחת לחץ ובשניות בודדות, יתכנו טעויות - ונדע ונגבה אתכם. זה מכבר הבחנתי בין תקלה לבין שגיאה. במקרה של תקלה נמצה את הדין, ובמקרה של שגיאה נגלה הבנה. אבל שיאו של הגיבוי נדרש בשדה הקרב העירוני, הצפוף, עמוס באויב ופעילי טרור, שהתמקמו במכוון בתוך אוכלוסייה פלשתינית או לבנונית". 

;

כוכבי התייחס גם לחופש הביטוי הפוגע לעתים בחיילי צה"ל ומפקדיו. כוכבי הזכיר את הלוחמים שהוכפשו בסרטו של מחמד בכרי "ג'נין ג'נין", והואשמו בביצוע טבח: "בחסות חופש הביטוי הפכו אותם לכאורה לפושעי מלחמה. אסור שחופש הביטוי יאפשר את חופש הביזוי, ואסור שיפשיט את חיילינו מהגנה. שלחנו את החיילים להגן על מדינת ישראל, תורה של מדינת ישראל, להגן עליהם בתמורה. תדע כל אם, שמסרה גורל בנה בידי מפקדים, שיתנו לו גיבוי כשראוי. כך במלחמה, כך בפעילות המבצעית וכך באימונים ובשגרה".

כוכבי סיים את דבריו וברך את הקצינים החדשים: "צאו לדרך. זה הדור שלכם וזה התור שלכם. אני מאמין לכם וסומך עליכם. ברכות למשפחות וברכות לכם, קציני צה"ל החדשים – עלו והצליחו".

גם הנשיא ראובן רבלין הגיע לטקס הסיום. הנביא אמר בנאומו: "כשאני התגייסתי לצה"ל, יוני הדואר, יצאו לחופשת שחרור. בדמיון הנועז ביותר שלי, לא תארתי לעצמי צבא מתקדם כל כך, מקצועי כל כך, מרחיק לכת. על מגרש המסדרים ניצבים קצינות וקצינים, מכל רחבי הארץ. מהמרכז ומהפריפריה. מהערים, מהתיישבות, מהקיבוצים. יהודים, מוסלמים, דרוזים, ותיקים ועולים. הטובים שבטובים. אמרתי פעם, ואני חוזר על כך, קידומם של מפקדינו לא נקבע על פי מה שמסתתר או לא מסתתר, מתחת לקסדה. כאן אין שבטים. כאן ניתנת הזדמנות לכל אחד ואחת."