זובור ביחידת מגלן: מפקד צוות הודח לאחר שקשר טירון לעמוד

במהלך טקס חניכה שנעשה ביחידה, קשר מפקד הצוות את אחד הלוחמים לעמוד. במקרה אחר, סמל הצוות שפך על טירון מים וטחינה. דובר צה"ל: "הקצין פעל בניגוד לנהלים ושלא על פי המצופה ממפקד בצה"ל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/06/20 12:09 כו בסיון התשפ

זובור ביחידת מגלן: מפקד צוות הודח לאחר שקשר טירון לעמוד
מגלן, צילום: Edi Israel/FLASH90

חיילים וקצינים מהיחידה המובחרת מגלן, ביצעו זובור ביום חמישי האחרון בשני טירונים ביחידה. במהלך טקס חניכה שנעשה ביחידה קשר מפקד הצוות, קצין בדרגת סגן משנה, את אחד הלוחמים לעמוד שעליו מתנוסס דגל. מפקדים ששהו באזור והבחינו במתרחש עצרו את האירוע. במקרה אחר סמל הצוות שפך על טירון מים וטחינה.

אתמול (רביעי) התייצב מפקד הצוות לדין משמעתי בפני מפקד חטיבת הקומנדו. מפקד הצוות הורשע בעבירה של התנהגות שאינה הולמת, נגזרו עליו 28 ימים בכלא צבאי ובנוסף הקצין הודח מתפקידו. גם סמל הצוות הודח מתפקידו אך בניגוד לקצין ימשיך לשרת ביחידה.

תחילה, מפקד הצוות הושעה באופן מיידי, ולאחר מכן תוחקר האירוע על ידי מפקד חטיבת הצנחנים ומפקד חטיבת הקומנדו. בזכות ערנותו של סגל הפיקוד ודיווח מיידי למפקדים הרלוונטיים, האירוע הופסק ותוחקר בזמן קצר". 

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל מגנה התנהגות פסולה מסוג זה, ימשיך לפעול באופן יזום למיגור התנהגות מסוג זה ויתחקר לעומק אירועים הנוגעים בסוגיות ערכיות".