תשובה על העמותות הטורקיות? ליאון העדיף ללמד את ברקוביץ להגיש שאילתא

ראש עיריית ירושלים בחר שלא לספק תשובה ישירה לשאלה שהגיש לו חבר מועצת העיר בנושא אחיזתו של ארדואן במזרח העיר: "על פי חוות דעתו של היועמ"ש, זו אינה שאילתא". בסביבתו של ברקוביץ טענו כי מדובר בהתחמקות

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 01/05/19 18:10 כו בניסן התשעט

תשובה על העמותות הטורקיות? ליאון העדיף ללמד את ברקוביץ להגיש שאילתא
ממשיכים להתעמת. ליאון וברקוביץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, סיפק אמש (ג') תשובה עלומה לשאילתא שהגיש יו"ר התעוררות, עופר ברקוביץ', בנושא המאבק בפעילות עמותות טורקיות, בשליחות ארדואן, במזרח העיר.

"על פי חוות דעתו של היועמ"ש, זו אינה שאילתא", כתב ליאון ובכל זאת צירף תשובה כי "הנושא מוכר לי היטב, ונתון לפיקוח ומעקב מתמיד של גורמי הביטחון".

בסביבתו של ברקוביץ טענו כי מדובר בתשובה מתחמקת שלא נתנה מענה לבעיה כפי שפירט באריכות בשאילתא שהגיש בכתב לפני כינוס מועצת העיר אמש.

מזרח ירושלים

מזרח ירושליםצילום: פלאש 90. יוסי זמיר

בחודשים האחרונים פועלות עמותות טורקיות, המקורבות למפלגת השלטון של ארדואן, בירושלים ומסייעות לתושבי מזרח העיר בשלל נושאים כמו העברת תקציבים, הוצאת טיולים מאורגנים, נוכחות הפגנות סביב הר הבית ועוד.

"מיותר לציין", כתב מי שהתמודד מול ליאון על ראשות העיר, "שמעורבות עמותות טורקיות במזרח העיר בהיקפים שצוינו מערערת את הריבונות הישראלית על ירושלים המאוחדת. המעורבות הטורקית נכנסת לוואקום מוניציפלי במזרח ירושלים, לאחר ניתוק של שנים בין העירייה לאזור, ומאפשרת התבססות טורקית נרחבת ומסוכנת מבחינה ביטחונית, אסטרטגית, ריבונית וחינוכית". 

עוד שאל ברקוביץ: "האם קיים מנגנון פיקוח מצד העירייה להתמודדות עם העמותות האזרחיות הטורקיות שמבססות מעמדן במזרח העיר, והאם נבחן הקשר בין ארגוני טרור לבין אותן העמותות?".