עידן כוכבי? אלה הקצינים הדתיים שקודמו על ידי הרמטכ"ל

מלבד תא"ל וינטר, בסבב השיבוצים החדש הוחלט על מינויים של שלושה קצינים דתיים וקצין נוסף שלמד במכינה בעלי. בין הקצינים שקודמו גם קצין רפואה ראשי ויועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 01/07/19 14:34 כח בסיון התשעט

עידן כוכבי? אלה הקצינים הדתיים שקודמו על ידי הרמטכ"ל
הרמטכ"ל, אביב כוכבי, צילום: פלאש 90

מינויו של תא"ל עופר וינטר היום (ב') למפקד עוצבת האש, משך את מירב תשומת הלב, אך במקביל אליו מונו שורת קצינים בכירים לתפקידי מפתח וביניהם שלושה קצינים דתיים שישמשו כמפקדי אוגדות.

בדיון השיבוצים אותו הוביל הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, הוחלט על מינויו של תא"ל דוד זייני למפקד המרכז לאימוני יבשה. זייני (45) התגייס לסיירת מטכ"ל ובהמשך עבר לחטיבת גולני, שם פיקד על גדוד 51, על יחידת אגוז ובמשך תקופה קצרה במבצע צוק איתן גם על החטיבה עצמה, לאחר שהמח"ט נפצע בלחימה. בתפקידו הקודם הוא פיקד על עוצבת עידן.

מח"ט גבעתי, אל"מ בר כליפא

יפקד על אוגדה. תא"ל בר כליפאצילום: דובר צה"ל

קצין נוסף בן הציונות הדתית הוא אל"מ דדו בר כליפא שמונה למפקד עוצבת סיני ויועלה לדרגת תא"ל. בר כליפא (42) שירת בסיירת גולני ובהמשך עבר כמ"פ לחטיבת גבעתי, שם שימש בתפקידי פיקוד שונים עד שמונה למפקד החטיבה. בתפקידו האחרון שימש כקצין אג"ם של פיקוד הצפון.

עוד קצין בוגר הציונות הדתית הוא מח"ט גולני, אל"מ שי קלפר, שמונה לראש חטיבת ההדרכה בזרוע היבשה ויועלה לדרגת תא"ל. קלפר (43) שירת בסיירת גולני עליה גם פיקד ובהמשך פיקד גם על גדוד 51 וגדוד גפן בבה"ד 1 ועל החטיבה המרחבית שומרון.

בסבב השיבוצים נכלל גם אל"מ רומן גופמן שמונה למפקד עוצבת הבשן ויועלה לדרגת תא"ל. גופמן (43) עלה לישראל בגיל 14 ולפני גיוסו למד במכינת בני דוד בעלי. הוא התגייס לשריון שם הגיע לרמת מפקד גדוד 75. מספר שנים לאחר מכן הוא פיקד על חטיבת עציון ובשנה האחרונה היה בלימודים במכללה לביטחון לאומי.

במסגרת השיבוצים עליהם הוחלט, הכפופים לאישורו של ראש הממשלה ושר הביטחון, נקבע גם כי תא"ל ירון פינקלמן ימונה לראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים, תא"ל נמרוד אלוני ימונה למפקד אוגדת עזה, תא"ל יניב אלאלוף ימונה למפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל דן נוימן ימונה למפקד עוצבת געש, אל"מ אבי רוזנפלד ימונה למפקד עוצבת עידן ויועלה לדרגת תא"ל, אל"מ יעקב (יקי) דולף ימונה לראש חטיבת כוח האדם בזרוע היבשה ויועלה לדרגת תא"ל, אל"מ עידו מזרחי ימונה לקצין הנדסה ראשי ויועלה לדרגת תא"ל, אל"מ פרופסור אלון גלזברג ימונה לקצין רפואה ראשי ויועלה לדרגת תא"ל, אל"מ יפעת ירושלמי-תומר תמונה ליועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר ותועלה לדרגת תא"ל, ואל"מ אריאל שימה ימונה לראש מחלקת תורה, ארגון ומשאבי אנוש בחיל הטכנולוגיה והאחזקה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.