הפסקת אש? מחבלים חדרו מהרצועה, בלוני נפץ בשטח ישראל

דובר צה"ל הודיע כי חמושים חצו את גדר הגבול מרצועת עזה, הציתו עמדה לא מאוישת של צה"ל וחזרו לרצועה. במועצה האזורית שער הנגב דווח על שלושה בלוני תבערה שהתפוצצו באוויר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 26/03/19 17:58 יט באדר ב'

הפסקת אש? מחבלים חדרו מהרצועה, בלוני נפץ בשטח ישראל
ההתפרעויות על גדר רצועת עזה. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

אמש (ב') ב-22:00 הודיע חמאס כי הפסקת אש עם ישראל נכנסה לתוקפה בתיווך מצרי, וחזר על ההודעה גם במהלך היום, אלא שנראה שלא הפסקה - אבל האש עדיין איתנו. דובר צה"ל מסר אחרי הצהריים כי "כוחות צה"ל זיהו מספר חשודים שחצו את גדר המערכת מדרום רצועת עזה. אחד החשודים הצית רשת הסוואה בעמדה צבאית לא מאוישת במרחב הגדר. כלל החשודים חזרו לשטח הרצועה".

על פי ערוץ הטלגרם 'ארץ הג'יהאד', הפלסטינים מדווחים שקבוצת צעירים הצליחה לחדור את גדר הגבול באיזור אל-בוריג' במרכז הרצועה, להצית עמדת צלפים ולברוח בחזרה לשטח הפלסטיני. בעת המנוסה בחזרה אחד מהפלסטינים נפצע מירי צה"ל.

נתניהו עם ראשי מערכת הביטחון

נתניהו עם ראשי מערכת הביטחוןצילום: קובי גדעון, לע"מ

במקביל דווח על התפוצצות שלושה בלוני תבערה שנשלחו מרצועת עזה, בשמי המועצה האזורית שער הנגב. במועצה האזורית אשכול פרצה שריפה כתוצאה מבלון תבערה.

בתוך כך, ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו קיים אחרי הצהריים הערכת מצב והתייעצות ביטחונית בהשתתפות הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המל״ל ובכירי צה״ל ומערכת הביטחון.