אזעקת צבע אדום בעוטף עזה: הרקטה נפלה בשטח הרצועה

למרות הסכם הרגיעה עם החמאס, רקטה שוגרה מעזה לעבר ישראל, אולם היא נחתה בשטחי הרצועה. מנגד בישראל ממשיכים לעמוד בהסכמים, ומעברי הגבול נותרו פתוחים למעבר סחורות

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/19 17:41 כד באדר ב'

אזעקת צבע אדום בעוטף עזה: הרקטה נפלה בשטח הרצועה
שיגורים ויירוטים בשמי הדרום, הערב, צילום: Hadas Parush/Flash90

לפני זמן קצר נשמעה אזעקת צבע אדום ביישובי עוטף עזה, ותושבים התבקשו לרדת למקלטים. דובר צה"ל מוסר כי: "זוהה שיגור בשטח רצועת עזה שלא חצה לשטח ישראל".

למרות הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס בתיווך המצרי, ארגון הטרור ממשיך לירות רקטות לעבר יישובי הדרום, אולם למרבה המזל הרקטה שנורתה נחתה בשטח רצועת עזה, ולא חצתה את הגבול לעבר ישראל. 

בחמאס טוענים כי שיגור הרקטות הוא בתגובה להריגת שלושת המפגינים על ידי צלפי צה"ל, בהפגנות שהתקיימו בשבת בגבול רצועת עזה. בשבת האחרונה ציין החמאס שנה לצעדות השבועיות שיוזם ומפיק ארגון הטרור העזתי. להפגנה האחרונה הגיעו, על פי גורמים פלסטיניים, יותר מ-40 אלף מפגינים. כמה מהם ניסו לחצות את הגדר, ושלושה מהם נורו על ידי חיילי צה"ל. מעבר לזה חמאס שלט ביד במפגינים ולא נתן להפגנות לצאת משליטה בהתאם לסיכומים עם המצרים. 

מנגד, ישראל המשיכה לקיים את חלקה בהפסקת האש ופתחה את המעברים ברצועה לסחורות, ואף הכניסה כמות גדולה של ציוד הומניטרי לתושבי רצועת עזה.