מתן כהנא מינה סרוגות למועצות הדתיות: "אחת המשימות המרכזיות שעומדות מול עיניי"

השר לשירותי דת מתן כהנא השלים השבוע את רוב הליך מינוי הממונים במועצות הדתית, השר כהנא מינה 16 ראשי מועצות חדשים, 40% מתוכן הן נשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/22 16:55 יב באדר ב'

מתן כהנא מינה סרוגות למועצות הדתיות: "אחת המשימות המרכזיות שעומדות מול עיניי"
כהנא והממונות החדשות, צילום: ללא

היום (ג') מסתיים הפרק הראשון במינוי הממונים למועצות הדתיות. בשבע עשרה ערים ומועצות השר כהנא החליט להחליף את הממונים ושם ימונו ממונים חדשים ומתוכן שבע נשים (נתניה, בית שמש, כפר יונה, בנימינה, שדות נגב, קדימה ומזכרת בתיה) שהן יותר מ-40 אחוזים מכלל הממונים החדשים.

6 נשים בראש מועצה דתית

מדובר במהלך תקדימי שפותח את הדלת לנשים להיכנס למועצות הדתיות ולמנגנוני שירותי הדת, וזוכה לביקורת רבה בציבור החרדי, בין היתר בשל "הרמה הדתית" של חלק מהממונות. עד היום בהיסטוריה של מדינת ישראל מעולם לא מינה השר לשירותי דת נשים לתפקיד ממונה על מועצה דתית, מעתה יש כבר שבע.

כהנא: "שילוב נשים במנגנוני שירותי הדת זו אחת המשימות המרכזיות שעומדות מול עיניי"

השר כהנא אמר במפגש עם הממונות החדשות: "שילוב נשים במנגנוני שירותי הדת זו אחת המשימות המרכזיות שעומדות מול עיניי. הקשחת הקריטריונים, הקצבת כהונה ושילוב נשים במועצות הדתיות יביאו למהפכה שתשנה את פני מנגנוני שירותי הדת בישראל. 


(כהנא עם הממונות החדשות).

הגעתי מחיל האוויר ארגון בו בכל התפקידים יש גם נשים, וכשהגעתי למשרד לשירותי דת לא הבנתי איך יכול להיות שאין נשים במועצות הדתיות. היום הזה הוא יום חג, יום שנשים רבות מצטרפות בתפקידים בכירים למנגנוני שירותי הדת, זו רק ההתחלה. תקרת הזכוכית לנשים בנושא זה יותר אינה רלוונטית".

הסרוגה אסתר אלוש שמונתה גם היא אמרה לכיפה: "החלטת השר למנות נשים למועצות הדתיות היא החלטה ראויה שאין לי ספק שתקדם את שירותי הדת בישראל. לא חלילה ממקום של מחלוקת אלא ממקום של אחדות. אני מתרגשת להיות חלק מהמהלך הזה. ערב פורים בסימן ונהפוכו".