בישיבת ההסדר בכרמיאל יזמו קורס תוכנה להשארת הצעירים בעיר

לפני למעלה משנה יזם ראש ישיבת ההסדר בכרמיאל קורס בדיקת תוכנה עבור צעירי העיר. אמש הסתיים הקורס הראשון בטקס חגיגי: "מטרתנו - לחזק את העיר כרמיאל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/22 17:24 טז באדר א'

בישיבת ההסדר בכרמיאל יזמו קורס תוכנה להשארת הצעירים בעיר
טקס הסיום של הקורס הראשון, צילום: ללא

לפני כשנה וחצי ביקר ראש ישיבת ההסדר בכרמיאל, הרב  יעקב ידיד, בישיבת ההסדר בשדרות. במהלך הביקור צפה השאלה כיצד משאירים את הצעירים לגור בעיר ולבנות בה את עתידם. ראש ישיבת ההסדר בשדרות, הרב דוד פנדל, סיפר לרב ידיד על פרויקט מיוחד אותו הם עושים על מנת להשאיר את התלמידים בעיר. הישיבה פתחה קורס בדיקת תוכנה ובשיתוף חברות בעיר דאגו להשמת הבוגרים שנשארו ופיתחו את הקהילה.

התוכנית מצאה חן בעיני הרב ידיד וכבר למחרת נקבעה פגישה עם נציג חברת Qualitest יחד עם סגן העיר כרמיאל, הרב פנחס סירוקה, מנהלת מרכז צעירים ג'ניה גולדשטיין ויאיר שטרן מנכ"ל אורות כרמיאל וישיבת ההסדר בעיר.

אמש, כשנה לאחר פתיחת הפרויקט בעיר הסתיים הקורס הראשון ובו 24 בוגרים, כאשר 40 אחוזים מתוכם התקבלו לעבודה בחברת Qualitest והשאר מלווים בנוסף על ידי תוכנית המסלול הירוק של משרד הכלכלה למציאת עבודה איכותית באזור.

בטקס הסיום השתתפו ראש העיר משה קונינסקי, סגנו הרב פנחס סירוקה, ראש האגף לפיתוח דמוגרפי מיכאל גינקר, מנהל מרכז צעירים ג'ניה גולדשטיין, נציגי משרד הכלכלה וחברת Qualitest הבוגרים ובני המשפחות. לאור ההצלחה הודיעו בחברה כי בתקופה הקרובה תפתח כיתת לימודים נוספת.

"התוכנית אינה מיועדת דווקא לבחורי הישיבה או לקהילה הדתית בעיר", אומר יאיר שטרן מנכ"ל אורות כרמיאל וישיבת ההסדר: "בקורס שהסתיים אמש היו שני חובשי כיפה בלבד. מטרתנו, לחזק את העיר כרמיאל ולדאוג כי הצעירים יישארו בעיר מתוך חוסן כלכלי איתן".

"המחשבה הרגילה רואה בתלמידי חכמים את מי שעסוקים רק בעולם הרוח, ויחסם לעולם החול, ובטח לעולם ההייטק מרוחק", אמר הרב יעקב ידיד, "אבל הגמרא אומרת שתלמידי חכמים הנמצאים בעיר מחויבים לא רק בצורכי התורה, אלא בכל צורכי העיר. הגליל זקוק לתוספת רוח בתורה ולתוספת כח, לצעירים, לתעסוקה, לייהוד הגליל. התורה מכוונת אותנו להגדיל ולהעצים את עם ישראל בארצו, וחלק משמעותי מכך הוא היכולת להתפרנס ולצמוח כמשפחות בכרמיאל. אמש כשראינו את בוגרי הקורס, ואיך שכל זה צמח מתוך הקשר לישיבת ההסדר, זוהי השלמה של עולם הקודש המרומם את עולם החול".