הרב פוירשטיין מתנגד לחרם על מד''א: "זהו חטא חמור"

לאחר שמד"א הודיעה על שינוי הטפסים, חרם נרחב של חלקים מהציבור הדתי גורם לחוסר במנות דם. הרב פוירשטיין מתנגד לחרם ואומר: "חישבו כמה אנשים עשויים לאבד את חייהם או לסבול בשל פעולה זו"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 03/02/22 11:28 ב באדר א'

הרב פוירשטיין מתנגד לחרם על מד''א: "זהו חטא חמור"
הרב רפי פוירשטיין, צילום: מכון פוירשטיין

סערת תרומות הדם: במד"א הודיעו על חוסר חמור במנות, ובציבור הדתי יש שעדיין מחרימים את התרומות בעקבות שינוי הטפסים ל"הורה 1" ו-"הורה 2". מד"א בתגובה הסירה את המילים אך לא השיבה את המילים "אבא" ו"אמא", והחרם המשיך.

הרב ד"ר רפי פוירשטיין, נשיא מכון פוירשטיין, יו"ר (עמית) בארגון רבני צהר אומר הבוקר כי "השינוי המוצהר של המבנה המשפחתי המסורתי בטפסי מד"א אכן מקומם, גם הדרך שבה הוא נעשה - ללא הידברות ומחשבה. הרצון לשמור על המבנה המשפחתי איננו סותר כמובן את חובת ההכלה וההתחשבות בכל אדם בלי קשר לנטיותיו. אך החרמת תרומות הדם פוגעת בחיים - זהו חטא חמור".

"חישבו כמה אנשים עשויים לאבד את חייהם או לסבול בשל פעולה זו", ממשיך הרב. "חייבים לנהל את הוויכוח בכל הכוח אך לא תוך פגיעה בהורים שלנו, בבני משפחה ובאדם באשר הוא. כנשיא מכון פוירשטיין החורט על דגלו את שדרוג ושיפור איכות החיים ורואה לנגד עיניו את חשיבותם של החיים - אני מתקומם על החיבור הפסול שבין פיקוח נפש למלחמה על אמונות ודעות, מהותיות ככל שיהיו."

מכון פוירשטיין מיישם את שיטת פוירשטיין למימוש הפוטנציאל האנושי בתחומי החינוך, השיקום והטיפול. על בסיס שיטתו של חתן פרס ישראל, מועמד פרס נובל לשלום - פרופ' ראובן פוירשטיין. למכון יותר מ־80 סניפים בכ־40 ארצות, ומדי שנה מוסמכים בשיטה זו כ־4,000 אנשי מקצוע ברחבי העולם.