"טוב עין": ספר שיעורים חדש לרב חיים סבתו

הרב חיים סבתו הוא מראשי הישיבה "ברכת משה" במעלה אדומים וממקימיה, ובכתיבתו הוא מתעסק גם בתחום התורני וגם בפרוזה. לרגל הגיעו לשבעים מתפרסם ספר חדש שלו בהוצאת ידיעות ספרים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 10/01/22 13:56 ח בשבט התשפב

"טוב עין": ספר שיעורים חדש לרב חיים סבתו
הרב חיים סבתו, צילום: Gershon Elinson/Flash90

הרב חיים סבתו היה ממייסדי ישיבת "ברכת משה" במעלה אדומים לפני יותר מארבעה עשורים. מאז הוא משמש בתפקיד ר"מ וראש ישיבה, וזוכה להרביץ תורה במשך השנים באלפי תלמידיו הבאים בשערי התלמוד. לרגל מלאת לרב סבתו שבעים, מוגשים ללומדים בספר החדש "טוב עין" מבחר שיעורים עיוניים בסוגיות תלמודיות קלאסיות, שנמסרו על ידו בהיכל הישיבה בשנים האחרונות והועלו על הכתב בידי בנו ר' ישראל מאיר.

ספריו התורניים הנוספים של הרב סבתו: "אהבת תורה – דברים על פרשות השבוע", "באור פניך – עיונים בסוגיות מן התלמוד", "אני לדודי – דברים על הימים הנוראים", "מבקשי פניך – שיחות עם הרב אהרן ליכטנשטיין" ו"לקראתי מצאתיך – פרקי אמונה". בנוסף על חיבוריו התורניים כתב הרב סבתו חמישה ספרי פרוזה, ביניהם "תיאום כוונות" שזכה בפרס ספיר.

כריכת הספר החדש

כריכת הספר החדש צילום: ידיעות ספרים

פרס שר החינוך לתרבות יהודית ניתן ליוצרים בתחומי התרבות היהודית: ביצירה מתחום התיאטרון, קולנוע, מוזיקה, מחול, ספרות ושירה. הפרסים נועדו לבטא את הוקרת עם ישראל ליוצר בתרבות היהודית. בנוסף מוענק פרס מפעל חיים על תרומה חשובה לתחום התרבות היהודית בישראל.

"הסופר הרב חיים סבתו הוא ממעצבי היצירה היהודית החדשה בתוככי הספרות הישראלית. ספריו חושפים עולמות תרבות נסתרים ואת כולם מספר הרב סבתו ברגישות ובשפה מרובדת וסגנונית. יצירתו הרחבה של הרב סבתו, הספרותית וההגותית, מגלה את עולם התורה הספרדי שחריפות ותמימות שוכנים בו כאחד, את אהבת הארץ הגדולה אך גם את קשיי העלייה והקליטה, ואת קולו של בן הישיבה בתוך הטנק ובשדה הקרב", נכתב על הרב סבתו בוועדת פרס שר החינוך לתרבות יהודית שהוענק לו בשנת תשע"ו.