אבי מעוז נשא דברים לזכרו של הרב אלישע וישליצקי מעל דוכן הכנסת | צפו

חבר הכנסת אבי מעוז מסיעת נעם נשא דברים לזכרו של הרב וישליצקי: "מידת האמת הייתה המצפן המוחלט שלו". במהלך הנאום סיפר מעוז על ההיכרות מילדות, על פועלו ועל משנת חייו

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/12/21 12:53 כו בטבת התשפב

אבי מעוז נשא דברים לזכרו של הרב אלישע וישליצקי מעל דוכן הכנסת | צפו
הרב אלישע וישליצקי זצ"ל, צילום: דניאל מזרחי

יושב ראש מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, נשא דברים במליאת הכנסת לזכרו של הרב אלישע וישלצקי. בנאום שנשא הלילה (בין רביעי לחמישי) סיפר מעוז על ההיכרות מילדות, על מידותיו של הרב, ועל פועלו רב השנים. "הרב אלישע, שהיה תלמידו ונאמן רוחו של רבינו הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל, היה גדול הדור בענווה. הוא היה גדול ועצום בתורתו, ביראתו ובמידותיו, אבל לא החזיק מעצמו כלום. כל כולו היה מסור בענווה לכל משימה ושליחות. 'איש פשוט מירושלים' היה מכנה את עצמו".

"הרב אלישע היה גם גדול הדור במסירות נפש על הרבצת תורה בישראל, כאשר היה מכתת רגליו וסובב והולך בקהילות ישראל השונות, ובמיוחד בגרעינים התורניים, במה שמכונה 'עיירות הפיתוח' ובמה שהוא כינה 'העיירות הטבעיות'. כל תורתו שלמד ולימד ינקה מתוך בית המדרש של התורה הגואלת, וכל כולו היה מחובר בכל נימי נפשו לגילויי הגאולה שבדורנו", סיפר מעוז.

מעוז המשיך: "גם ביחס לתורה המיוחדת המתגלה בדורות אלו, גם ביחס להתיישבות בכל מרחבי ארצנו, בדגש על חיבורו המיוחד לקהילות גוש קטיף, שבע"ה ישובו במהרה למקומם שנעקרו ממנו, וגם ביחסו למדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו, ולעם ישראל, שנמצא בתהליך תשובה לאומית ולכל אחד ואחד ממנו באהבה גמורה. מידת האמת הייתה המצפן המוחלט שלו, ולא הפסיק לדבר על המחויבות לברוח מכל זיוף ושקר, בתורה, ביראת ד', במידות ובכל תחום בחיים".


(צפו בדברים של מעוז).