איש האמת והענווה, הרב של כולם: לזכר הרב אלישע וישלצקי זצ"ל

בכ"ה בטבת מציינים את יום השנה הראשון לפטירתו של הרב אלישע וישליצקי זצ"ל שנפטר אחרי מאבק במחלה קשה, מה למדנו ממנו ואיזה חלל עלינו להשלים בלימוד והפצת תורה, שולמית בן שעיה כתבה על הדמות הגדולה שהלכה מאיתנו, לזכרו

חדשות כיפה שולמית בן שעיה 22/01/20 15:38 כה בטבת התשפ

איש האמת והענווה, הרב של כולם: לזכר הרב אלישע וישלצקי זצ"ל
הרב אלישע וישליצקי זצ"ל, צילום: דניאל מזרחי

ליל כ"ה טבת, יום בו נלקח מאיתנו לפני שנה, מו"ר הרב אלישע וישליצקי.

נסתרים דרכי ה'; דווקא בדור בו היינו צריכים כל כך הרבה "הרב אלישע", הוא נלקח מאיתנו, מוקדם מדי, משאיר חלל עצום אחריו.

לא יכולה להימלט בימים אלו מהתנועה המחשבתית בין דמויותיהם מלאות ההוד של שניים, משה רבינו שרק בשבת האחרונה עסקנו בתחילת דרכו כמנהיגה של האומה הישראלית; איש הנצח; נותן התורה; ענו מכל אדם אשר על פני האדמה; המנהיג שהוציאנו מבית עבדים של מצרים וליווה אותנו בארבעים שנות כינונינו כעם, והרב אלישע, איש האמת והענווה, רב של כולם; שלמד ולימד; שכל מי שהכירו הרגיש כאילו הוא ורק הוא בן אהוב ויקר.

"משה ואהרון בכהניו ושמואל בקוראי שמו", כבר דוד המלך בתהילים השווה את דמותו של שמואל הנביא לדמויותיהם של משה ואהרון: שמואל בדורו כמשה בדורו. כשמואל הנביא שוטט הרב אלישע מעיר לעיר ומכפר לכפר, מ"עיירות טבעיות" (עיירות הדרום) ל"עיירות שצריכות פיתוח" (ערי המרכז..), כפי שהקפיד להתבטא; לימד והפיץ תורה לכל מי שביקש, פגש או ש"סתם" נקרה בדרכו.

כמשה הענו מאוד מכל אדם אשר על פני האדמה, דבק הרב אלישע במידת הענווה; "המידות הן בסיס לכל וקודמות בכל התורה כולה לדעות" כך חזר ואמר. שיעורים רבים נפתחו אצלו במשפט - "עד שהרב יגיע, נלמד קצת ביחד.." ובלימוד המתוק שלו ואיתו דבקו רבים שמצאו במתיקות שבלימודו טעמה של תורת אמת.

איש הענווה ששנים רבות לא היה מוכן שיכנו אותו בתואר כלשהו; שברח כברוח מפני אש מכל גינוני כבוד שהם; שמספר הטלפון שלו היה זמין לכל אדם שרק רצה; שבא לכל מקום שביקשו ממנו בין אם מדובר בשיחה לאלפים או בשיעור לקומץ בני אדם הצמאים לכך.

"משה רבינו יש לו שתי בחינות: מצד עצמו ומצד טובת עין שלו. מצד עצמו שורש הוא לתלמידי החכמים ומצד מידת "טובת עין" שלו מסתעפות ממנו כל הנשמות כולם..." כותב הרב קוק (ערפילי טוהר)
"יש אמנם חכמים כאלה שבהם ספוג הניצוץ הכפול... והם קשורים הרבה אל תלמידי החכמים שבדור, באהבה וחפץ לב בטובתם וכבודם, ועם זה הם קשורים אל כללות האומה לכל דרגותיה וכל פרטיה, ואינם זורקים מתוך דאגתם גם את הרשעים היותר קיצוניים שהם מצפים לתיקונם.."
וכמה נאים הדברים למי שהיה ספוג באותה תורת אמת.

את החלל שנוצר נאלץ להשלים אנחנו; בלימוד והפצת תורה; בבירור מידות הנפש; באהבת ישראל; בתודעת שליחות בכל מעשינו.

לב טהור ברא לנו אלוקים ורוח נכון חדש בקרבנו

והנה גם לקט קצר שנערך מתורתו ולזכרו:

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן