שאל את הרב | אני מרגיש משיכה לבנים אבל רוצה להקים משפחה, מה לעשות?

בשאלה שהתקבלה במערכת כיפה מתוודה נער בישיבה תיכונית על כך שהוא נמשך לבנים, אך רוצה להקים משפחה. הרב אבנר פורת הפנה אותו לגורמי טיפול אך הזהיר: "אם אתה מרגיש שאתה נתקל במשהו חריג אתה חייב להתייעץ עם מישהו נוסף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/21 12:19 טו בטבת התשפב

שאל את הרב | אני מרגיש משיכה לבנים אבל רוצה להקים משפחה, מה לעשות?
אילוסטרציה, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

סוגיית ההומואים בחברה הדתית: בשאלה שהתקבלה במערכת 'שאל את הרב' באתר כיפה שואל נער דתי הלומד בישיבה תיכונית מה לעשות אם הוא אינו מרגיש משיכה כלפי בנות.

"אני לומד בישיבה תיכונית וכל החברים שלי עסוקים כל היום בבנות  אבל אני לא מרגיש שום משיכה לבנות אבל לבנים כן, תמיד הייתי מתעניין בדברים של בנות יותר אבל הבעיה שאני נמשך לבנים ואני לא רוצה את זה כי אני רוצה להקים משפחה, מה לעשות", כתב הנער.

הרב אבנר פורת ענה לשאלת הנער: "יש היום כמה מכונים ולא מעט מטפלים מקצועיים שיכולים לסייע. אל תישבה חלילה בשטיפת המוח שיש מי שמתאמצים להנחיל לכולנו כאילו מדובר באיזשהם טיפולים אכזריים לא לגיטימיים. היו גם כאלה ואולי יש גם היום. אני מדבר על אנשי מקצוע שמטפלים ומסייעים כמו בכל התמודדות רגשית/נפשית אחרת, וב"ה יש הצלחות רבות, וישנם רבים שבזכות הסיוע הזה הצליחו להקים בשמחה בית נאמן בישראל. בע"ה גם אתה תזכה".

הרב הוסיף: "כמובן, שכמו בכל טיפול אחר, אם אתה מרגיש שאתה נתקל במשהו חריג, ויש לך ספק אם הוא בסדר או לא, אתה חייב להתייעץ עם מישהו נוסף על כך. אני ממליץ מאוד מאוד לפנות לאחד מהבאים: המכון הישראלי למשפחה, חוסן (מרכז סיוע למתמודדים), המכון הפסיכולוגי לחקר וסיוע ולבעלי נטיות הפוכות, הפסיכולוג דרור זנדמן".