סערת הרב קמינצקי הרב ביגל: דברים שלא היו מקובלים אצלנו, מיובאים כעת מהציבור החרדי

בתגובה לדבריו של הרב קמינצקי נגד הרב מלמד, אומר הרב ביגל "אני כואב את המצב שאליו נקלע הציבור הדתי לאומי" השמצות אישיות וזלזול ברבנים שלא פוסקים לפי "הקו הנדרש", "דברים שלא היו מקובלים אצלנו, מיובאים כעת מהציבור החרדי"

חדשות כיפה הרב משה ביגל 11/10/21 13:48 ה בחשון התשפב

הרב ביגל: דברים שלא היו מקובלים אצלנו, מיובאים כעת מהציבור החרדי
הרב מלמד, צילום: פלאש 90. מרקו

תגובה לדברי הרב יגאל קמינצקי שליט"א, דברים אלו מתייחסים למה שפורסם באתר זה "כיפה".

אל נא אחי תרעו, דברי אלו נכתבים בכאב ובחרדה עמוקים, מדם ליבי. ידידי ורעי הרב יגאל קמינצקי שליט"א התייחס לפסקי הלכה, לספרים ולהתנהלות של הרב אליעזר מלמד שליט"א. בין השאר נכתב שאמר שבעבר הספרים (פניני הלכה) נחשבו כספרים נחמדים אבל לאחר שהרב מלמד התדרדר (כלשונו) אסור להתייחס לפסקים שבספריו.

אני כואב את המצב שאליו נקלע הציבור הדתי לאומי. דברים שלא היו מקובלים אצלנו, מיובאים כעת מהציבור החרדי. השמצות אישיות נגד רבנים שפסק הלכה שלהם לא נראה למשמיצים. אנשים שמרשים לעצמם לזלזל בגדולי תורה שלא פוסקים לפי "הקו הנדרש".

אני כואב ויחד עם זאת תוהה איך יכולים תלמידי מרן הראי"ה קוק ובנו הרצי"ה קוק זצ"ל שחוו את ההכפשות וההשמצות כלפי מרן הראי"ה קוק זצ"ל ותלמידיו, לנהוג כך כלפי תלמידי חכמים.

הרב יגאל קמינצקי

הרב יגאל קמינצקי                                                                                                 צילום: דוברות בנימין

אני נזכר שמו"ר הרב שפירא זצ"ל קרא לנו להשתתף בהפגנה מול ביתו של אחד מרבני ירושלים שהשמיץ וביזה את רבנו הרב צבי יהודה. האם התדרדרנו למקום הזה של חלק מהחרדים שמשמיצים אישית כל מי שאינו "הולך בתלם" שלהם. אני תוהה איך היה מגיב רבנו הרב צבי יהודה אילו שמע את סגנון ההשמצות מפי תלמידיו.

ולעצם עניין הפסיקות: לא על כל פסק הלכה שהתפרסם בשם הרב אליעזר מלמד שליט"א , אני חותם. (ולמען האמת איני נדרש לחתום ולהסכים) אבל זו דרכה של תורה לפעמים מסכימים ולפעמים חולקים, אבל בצורה מכובדת. דרך תלמידי חכמים שבארץ ישראל שנוהגים כבוד זה בזה גם כאשר הם חולקים. כפי שהאריך רבנו הרב צבי יהודה ברבים משיחותיו. (בראשית עמוד 453 ועוד)

רב וספריו אינם נפסלים אם פסק הלכה שלו שמבוסס על מקורות ההלכה לא מקובל על רב אחר. אלא כדרכה של תורה מתווכחים, מוכיחים את ההיפך וחולקים בכבוד.

לענין הפגישה עם "רבנים" רפורמים: אני נשלחתי לפגישה כזו ע"י רבותי, בפגישה השתתף גם הרב עזריאל אריאל (בנו של הרב יעקב אריאל) במסגרת הדיונים על "מסמך הרב מידן ופרופסור רות גביזון" רבותינו הלכו בדרכם של הנציב מוולוז'ין ותלמידו מרן הראי"ה קוק זצ"ל שלא הסכימו להפרדת קהילות ולניתוק מהרפורמים. (משיב דבר א, מד . קונטרס ישוב משפט) וכפי שהאריך רבנו הרצי"ה בשיחותיו.

אסיים בדברי הנציב הנ"ל: והנה המעריך (עורך החוברת בעד הפרדת קהילות בין הרפורמים לאורתודוקסים ) הורו והוגו עצה להיות נשמר מדור זה להיפרד זה מזה לגמרי כמו שנפרד אברהם מלוט, במטותא מן המעריך עצה זו קשה כחרבות לגוף האומה וקיומה.

הן בשעה שהיינו באה"ק וברשותנו כמעט, (שלטון חלקי) בבית שני, נעתם (שמם) ארץ וחרב הבית וגלה ישראל בסבת מחלוקת הפרושים עם הצדוקים וגם הסב מחמת שנאת חנם הרבה ש"ד מה שאינו מן הדין היינו בשעה שראה פרוש שאחד מקל באיזה דבר אף על גב שלא היה צדוקי כלל אלא עשה עבירה, מ"מ מחמת ש"ח היה שופטו לצדוקי שמורידין אותו, ומזה נתרבה ש"ד בהיתר ולשם מצוה בטעות ... וכל זה אינו רחוק מן הדעת להגיע ח"ו בעת כזאת ג"כ אשר עפ"י ראות עיני א' ממחזיקי הדת ידמה שפלוני אינו מתנהג עפ"י דרכו בעבודת ה' וישפטנו למינות ויתרחק ממנו ויהיו רודפים זה את זה בהיתר בדמיון כוזב ח"ו, ושחת כל עם ה' חלילה.

בתפילה לאבינו שבשמים: עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל.

 

הרב משה ביגל הרב המקומי, מיתר - כרמית