גזירות ליברמן ישיבות ההסדר והגבוהות לבנט: "בטל את הגזרה"

בזמן שמרבית האש התקשורתית מגיעה מכיוונם של החדים, במגזר הדתי מודאגים מהחלטת ליברמן שצפויה לפגוע באזרחים. הישיבות התאחדו ופנו לראש הממשלה: "החלטתו הדרקונית של ליברמן פוגעת בסטטוס קוו העדין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/21 19:37 כח בתמוז התשפא

ישיבות ההסדר והגבוהות לבנט: "בטל את הגזרה"
בנט וליברמן בכנסת, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

 

בעקבות החלטת שר האוצר אביגדור ליברמן להפסיק את תקציבי הסיוע במעונות הילדים לבני האברכים שגרו הערב (ה') איגודי הישיבות הציוניות מכתב חריף לראש הממשלה נפתלי בנט בתקווה שיעצור את המתווה שיפגע באברכים הדתיים.

המכתב שנשלח לבנט

המכתב שנשלח לבנטצילום: איגוד הישיבות

במכתבם כתבו מנכ"ל איגוד הישיבות הציוניות הגבוהות משה גוטמן ורמ"ט איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי כי: "החלטתו הדרקונית של השר ליברמן פוגעת בחריפות בסטטוס קוו העדין, כצעד מתריס המבטא זלזול של ממש בערך לימוד התורה ופגיעה בציבורים שלמים הרואים בלימוד תורה ערך מרכזי בחייהם. צעד זה יהווה מכה כלכלית וקיומית למשפחות בני הישיבות מן השכבות החלשות ביותר". 


באיגוד הוסיפו בפנייה אישית לבנט כי: "שמענו בנאומים של כבודו ושל בכירים אחרים בממשלה, את המחויבות לשמור על אחדות העם והמחויבות האישית שלך לשלמות עולם התורה. אנו פונים אליך בבקשה לביטול הנחיה רעה זו ולפעול לאיזון גורמים הפועלים בממשלה באופן לא אחראי".

יפגעו מהמתווה? אילוסטרציה.                                                                                                        צילום: אשר דב קרמר

והוסיפו: "אנו קוראים לך כראש הממשלה של מדינת ישראל להוביל מדיניות אחראית וממלכתית של כיבוד המגזרים השונים, כבוד ומחויבות למסורת בת אלפי שנים של ערך לימוד התורה, לאחדות החברה הישראלית ולעולם התורה".

משה גוטמן, מנכ"ל איגוד הישיבות הציוניות הגבוהות הוסיף ואמר על ההחלטה כי: "ההחלטה המפלה של שר האוצר אומרת בעצם שגם מי שלומד בתוכניות ההכשרה לרבנות בישיבות לא יזכה לסבסוד ואילו סטודנט הלומד לתואר כלשהו כן יקבל את הסבסוד, דבר שיגרום למאות משפחות מהישיבות הציוניות  להגיע אל מתחת לקו העוני." גוטמן הוסיף כי: "הדבר מבטא זלזול מחפיר בערך לימוד התורה שאי אפשר להסכים אליו. אנו קוראים לראש הממשלה להפעיל את המשמעת הקואליציונית ולמנוע את ההחלטה המחפירה". 


ליברמן על יחסי דת ומדינה.