לרגל הבחירות: תערוכת כרזות ושלטי בחירות מקום המדינה

מוזיאון ז'בוטינסקי בתל אביב מציע להגיע אליו לביקור חינמי ביום הבחירות ולהנות מתערוכה יחודית של עשרות כרזות של מערכות הבחירות הראשונות של מדינת ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/19 15:23 יז באלול התשעט

לרגל הבחירות: תערוכת כרזות ושלטי בחירות מקום המדינה
צילום: מוזיאון זאב ז'בוטינסקי

לרגל יום הבחירות, נפתח היום (ג') מוזיאון ז'בוטינסקי בתל אביב בחינם, ובו מתקיימת תערוכה ייחודית ובה מוצגים עשרות כרזות של מערכות הבחירות הראשונות של מדינת ישראל החל משנת 1949.
המוזיאון שכולל את המיצגים הקבועים אודות פועלו ומורשתו של זאב ז'בוטינסקי, נפתח היום לקהל ללא תשלום, ומציג תערוכת כרזות של מפלגת ה'חרות' בראשות בגין ושל מפלגות רוויזיוניסטיות אחרות החל משנת 1949. הכרזות מציגות את הפערים והיריבות הפוליטית המרה ששררה בין הימין הרוויזיוניסטי לבין השמאל ובעיקר מפלגת מפא"י בעשורים הראשונים של המדינה. בנוסף, יתקיימו פעילויות לכל המשפחה ובהן משחק "מצא את ההבדלים", יצירות מגנטים בדמות מנהיגי האומה, מיצגים אור קוליים ועוד.

כרזה בתערוכה

כרזה בתערוכהצילום: יחצ

בנוסף, יתקיים סיור בעקבות ז'בוטינסקי בעיר תל אביב עם המדריך עופר רגב שיעבור בנקודות מרכזיות בעיר הקשורות לפועלו של ז'בוטינסקי. 

כרזה בתערוכה

כרזה בתערוכהצילום: יחצ

אמירה שטרן, מנהלת הארכיון במכון ז'בוטינסקי ציינה: "הכרזות של מערכות הבחירות הראשונות הם חלק מאוסף הכרזות של ארכיון מכון ז'בוטינסקי הכולל למעלה מ- 4,000 כרזות ממערכות בחירות שונות עוד מלפני קום המדינה. הכרזות של הבחירות לאספה הכללית הראשונה היוו את כלי התעמולה המרכזי אז והן משקפות מציאות של ההוויה הפוליטית של חילוקי הדעות כבר בראשית המדינה. דרך העיצוב הגרפי והאיורים הנאיביים משהו והמוטיבים של אז הכרזות ממחישות שכאז כן היום היו כבר ב-1949 פלגנות ויחסים קשים בין שמאל לימין ופיצול בתוך הימין עצמו. חברי המפלגה הרביזיוניסטית שכשלו בבחירות הצטרפו בהמשך לתנועת החרות, שהפכה בהמשך לתנועת הליכוד."

כרזה בתערוכה

כרזה בתערוכהצילום: יחצ