נתניהו לא רוצה את בנט, הבית היהודי - לאופוזיציה

כך טוענים בכירים בליכוד המצביעים על "משבר אמון" בין בני הזוג נתניהו לבין יו"ר "הבית היהודי". במפלגה חוששים מהמדבר האופוזיציוני אשר ימחק את הישגיה בקלפי. וגם: איך הרשקוביץ צפה את הכל מראש

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/01/13 07:54 טז בשבט התשעג

נתניהו לא רוצה את בנט, הבית היהודי - לאופוזיציה
הבית היהודי, צילום: הבית היהודי

בכירים בליכוד טוענים בסוף השבוע האחרון כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם רעייתו שרה, פועלים באינטנסיביות כדי למנוע את כניסת ”הבית היהודי“ לממשלה. הבכירים, שתדרכו עיתונאים מערוץ 2 ומ“הארץ“, טוענים כי הסיבה לכך היא מערכת היחסים העכורה בין הזוג נתניהו לבין בנט, בעקבות תקופת כהונתו כראש לשכתו.

אותם בכירים טוענים כי בין הזוג נתניהו לבין בנט שורר ”משבר אמון“ וכי רעיית ראש הממשלה ”הטילה וטו“ על כניסת בנט לקואליציה. על פי הגורמים, "אם הדבר יתאפשר מבחינת הרכבת הממשלה, נתניהו בהחלט יעדיף שלא לכלול את בנט בממשלתו". כפועל יוצא, הקואליציה המסתמנת כוללת את ש“ס, יש עתיד, התנועה וקדימה - בהובלת הליכוד-ביתנו.

(משבר אמון בעקבות ביבי-טורס. שקד, בנט והרב רונצקי. צילום: יחצ)

אורי משגב, עיתונאי עצמאי ב“הארץ“ ובעל הבלוג החשוב ”משגב לעם“, הנחשב מדויק ביותר, העריך כבר בסוף השבוע האחרון כי ”נפתלי בנט והבית היהודי לא יהיו חלק מהממשלה הבאה“. משגב הסביר כי ”קיים וטו פרסונאלי חזק של בני הזוג נתניהו על נפתלי בנט ואיילת שקד. בנט חשוד על ידם גם בהדלפת חלק מהחומרים ששימשו בתחקיר "ביבי-טורס". הווטו על בנט יחזיק כל עוד שלטונו של נתניהו כראש ממשלה אינו מוטל בספק, ועל פי התמונה המתגבשת הוא אינו מוטל בספק - בנט ושקד יישארו בחוץ“.

בבית היהודי לא אוהבים את המגמה המסתמנת, שהייתה מבחינתם צפויה מראש. זו אולי הסיבה לקמפיין המפלגה שעלה לפני כשבועיים, בו מופיעה תמונתו של בנט לצידו של ראש הממשלה נתניהו, תחת הכותרת ”חזקים ביחד“. בבית ראש הממשלה לא אהבו את הקונספט הזה וכעת ברור עוד יותר מדוע: הדבר האחרון שנתניהו רוצה זה להצטלם עם יו“ר ”הבית היהודי“. הוא אפילו טרח להתקשר אליו רק יומיים אחרי הבחירות ולהסתפק בשיחה קצרה שהסתיימה ללא קביעת מועד לפגישה משותפת, בניגוד למפלגות אחרות עמן שוחח רה“מ.

קשה להעריך אם באפשרות ”הבית היהודי“ להתגבר על הוטו המסתמן וייתכן מאוד כי פניה של המפלגה לאופוזיציה, אלא שמדובר בתסריט רע למדיי עבור בנט, שיודע כי יאבד עוד יותר את המומנטום ויפסיד מנדטים מהמדבר האופוזיציוני. לכן מינו במפלגה את ח“כ אורי אריאל, יו“ר הועדה לביקורת המדינה, לנהל את המו“מ מול הליכוד-ביתנו. לצד זאת נשמעו בסוף השבוע קולות שקוראים למנות את ח“כ זבולון אורלב או את השר דניאל הרשקוביץ, שלשניהם יחסים חמים מול לשכת נתניהו, למתווכים מטעם ”הבית היהודי“.

נזכיר כי קמפיין הפריימריז של השר דניאל הרשקוביץ שהתנהל עד פרישתו מההתמודדות על ראשות ”הבית היהודי“, חזה במדויק את התרחיש הזה. הרשקוביץ הסביר בזמנו כי "מהאופוזיציה אי אפשר להשיג דבר למען הציבור שלנו" וציין כי "השאלה המרכזית היא האם מי שיעמוד בראשות הרשימה יוביל אותנו לקואליציה או לאופוזיציה. לא מספיק להיות בימין כדי להיות בקואליציה, עובדה - גם האיחוד הלאומי לא נכנס לממשלה. צריך גם יחסיים אישיים בין ראש הממשלה לראש המפלגה“.

מ“הבית היהודי“ נמסר בתגובה לכיפה: ”נפתלי בנט לא הדליף ולא ידליף שום תחקיר שנעשה על ראש הממשלה. מדובר בשמועות המבוססות על שקר מוחלט שמטרתן לפגוע בקשר בין מר נתניהו לבין נפתלי בנט. ההחלטות והביקורת תמשיך להיות עניינית בלבד למען המטרות שלשמן נבחרנו ואנו מצפים מכולם לנהוג כך“.