נפסלה מודעת הבחירות של "עוצמה לישראל"

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, טען כי מודעת הפרסום של המפלגה כוללת סממנים גזעניים - ועל כן תוסר. ב"עוצמה לישראל" מתכוונים לערער על ההחלטה וטוענים כי "מדובר בקמפיין לגיטימי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/12/12 14:22 כט בכסלו התשעג

נפסלה מודעת הבחירות של "עוצמה לישראל"
יחצ, צילום: יחצ

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, אסר אמש (ד‘) על מפלגת "עוצמה לישראל" להמשיך להציג מודעת בחירות שלהם, זאת בשל סממנים גזעניים במודעה. הצו הוצא לאור פניה של קבוצת פעילי השמאל בראשות חבר כנסת לשעבר מוסי רז.

בכרזות שפירסמה התנועה על גבי אוטובוסים הופיעה המילה "נאמנות" בערבית ומתחתיה הכיתוב "בלי חובות אין זכויות".

רובינשטיין ציין כי "אנו בני העם היהודי, הופלינו בכל תולדותינו כמעט תוך הכללות מכפישות לכן מניעת שמץ חשש לגזענות צריך שתהא בצופן הגנטי שלנו כלפי השוכנים עמנו והם מיעוט. אין לכך קשר לביקורת לגיטימית שניתן למתוח על פלוני או אלמוני מן הציבור הערבי - או היהודי - בשל יחסו למדינה, ואף אני משווה את הדברים לתוצאות הקשות של הגזענות האנטישמית, כמובן. אך המודעה היא, על פי האמור, הכללה שיש בה סממנים גזעניים. רוצה אני לקוות שבמחשבה שניה יסברו כך גם המשיבים. על כן תוסר".

במפלגה הגיבו בזעם להחלטה וציינו כי ”זו שערורייה, מדובר בקמפיין לגיטימי. הדרישה לקיים חובות תמורת זכויות היא דרישה בסיסית במדינה מתוקנת. בכוונתנו לערער על ההחלטה“.