הרב אליהו: להקים גוש-חוסם של מפלגות דתיות וחרדיות

יוזמה חדשה, המגובה בעיקר על ידי רבנים מהמגזר החרדי, מבקשת לגבש גוש-חוסם של מפלגות דתיות וחרדיות אשר ינהלו יחד מו"מ על כניסתן לקואליציה, כדי לחזק את כוחם של הנציגים הדתיים בכנסת

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/01/13 11:37 כז בטבת התשעג

הרב אליהו: להקים גוש-חוסם של מפלגות דתיות וחרדיות
ברוך גפן, צילום: ברוך גפן

רבנים בכירים, רובם מהמגזר החרדי, פועלים בימים האחרונים על מנת לגבש גוש-חוסם של מפלגות דתיות וחרדיות, זאת על מנת להביא לאחדות השורות ולחזק את כוחם של הנציגים הדתיים בכנסת הבאה.

על המכתב חתומים גם הרב שמואל אליהו, מחשובי רבני ”הבית היהודי“, הרב יוסך בא-גד והרבנים החרדיים הרב משה מאיה והרב מאיר מזוז. יוזם המכתב, עופר כהן, יו"ר השדולה לערכים יהודיים, אמר כי "הקמת ממשלה חילונית בלי חרדים תוביל לקיטוב בעם ולשנאת חינם".

מכתב הרבנים דווח היום (ד‘) בעיתון ”ישראל היום“, בו קראו הרבנים למפלגות "להקים צוות משותף למפלגות הדתיות והחרדיות, שיעמדו על שמירת הצביון היהודי במשא ומתן הקואליציוני לאחר הבחירות. כמו כן אנו תומכים ביוזמה הקוראת למפלגות הדתיות והחרדיות להסכים על כך שאו שייכנסו יחדיו לממשלה, או שיחדיו לא ייכנסו".

בתנועת "נאמני תורה ועבודה" התייחסו ליוזמה וטענו כי "התפיסות החרדיות אשר שלטו בכיפה במהלך השנים האחרונות, לא הביאו להשבת כבוד התורה ונושאיה או לקירוב בין ישראל לאביהם שבשמיים. הסטטוס קוו, במתכונתו הנוכחית, רק הוריד בקודש ולא העלה. אנו קוראים לראשי המפלגות הציוניות המעוניינות לחזק את אופייה היהודי של מדינת ישראל, להיפגש ולהקים 'פורום מפלגות' אשר יפעל יחדיו כדי להחליף את הסטטוס קוו ביחסים בריאים יותר בין דת ומדינה בישראל. זאת על מנת לחזק את אופייה היהודי והדמוקרטי של המדינה".