הסוד של בנט

איך נפתלי בנט מצליח לעשות את זה, לסחוף את הציבור הישראלי ולגרוף מנדטים בסקרים? כרמי רונן חושב שמדובר בשילוב של תזמון מוצלח, מבטא, עבר קרבי ועמדה דתית מתונה

חדשות כיפה כרמי רונן 13/01/13 14:49 ב בשבט התשעג

הסוד של בנט
יחצ, צילום: יחצ

לפני שלושה חודשים התכנסנו בסלון בישוב עשרה חברים לשיחה עם בנט. פגשנו אדם שאמר הרבה דברים נכונים. בהיר, רהוט, צעיר. הכל היה נראה טוב מדי כדי שזה יצליח לעבוד בפוליטיקה הישראלית, שבה מפלגה כמו ש"ס שולטת בכיפה כבר שני עשורים. יצאתי משם עם הרגשה שהיתי שמח שבנט יהיה שכן שלי, אבל הצלחה פוליטית, מודה, הייתי קצת סקפטי.

אז מה הסוד שלך נפתלי בנט?

ימין ברור - אחרי שנים של רסיסי מפלגות בימין, עם הרבה ניואנסים של אידאולוגיה דווקנית, בא בנט ואומר שני דברים פשוטים: לא למדינה פלסטינית (בלי התפתלויות נוסח בר אילן), ועם זאת, כן פתרון - מתוך הכרה שאין פתרון מושלם. כן למדינה יהודית, אך לא לשנאת האחר. וזה חידוש.

טיימינג- ליברמן התמזג בליכוד. בנט דאג שבן ארי יפרוש קיצוני ימינה. ביבי כבר ראש ממשלה, והיחידה שמתיימרת לאיים על ביבי משמאל, סופרת מנדטים עם אצבעות הידיים.

רב סרן ביחידה - בנט היה רק רב סרן ביחידה. הוא לא שייך למלייה של אלופים ורבי אלופים שמתלכלכים ברפש הפוליטי כדי להגיע לפסגה. זה הגעיל את כולנו בפרשת אורפז, גם הרב אלוף של מופז או של חלוץ כבר לא קונה אותנו. בנט הוא לוחם שטח, מחובר לחיילים - לביבי זה הספיק - גם לבנט.

עברית קולחת עם אקסנט מושלם - הרגע הזה בו המנהיג הישראלי בעל המבטא הצברי השוטף, מחליף לאנגלית אמריקאית מתנגנת אובמה, עושה לנו את זה. אצל ביבי "דה וורלד יז ליסנניג", ואצל בנט זה פשוט מדבר עלינו, גם אם יש כמה מילים שאנחנו לא סגורים מה בדיוק הפירוש שלהן.

בנט הוא דתי אחלה - לא מתנחל, לא פנאט, כזה שכולם אוהבים לאהוב. מצליחן עם ערכים. לא דווקן, לא עסקן, ולא מתחכם. כזה שחי טוב עם חילונים ועם חרדלי"ם. הוא מביא לבוחרים את בנט האיש, הרבה לפני שהוא מביא את המפלגה שבראשה הוא עומד. את הרשימה שלו הוא יודע להסתיר היטב, כמו ששלי, ביבי, יאיר וציפי יודעים לעשות - רק הרבה יותר טוב. זה שנים שבראש המפד"ל עמדו דמויות בסגנון של זהבה גלאון שתמיד היו צודקים על גבול הצדקנים, ולרוב נבחרו בראש רשימת החכי"ם המצטיינים - כפיים.

כששואלים את בנט, מה הוא שם בראש סדר העדיפויות שלו? הוא אומר "ערכים". מודה שבהתחלה זה היה נשמע קצת טוב מדי כדי להצליח בפוליטיקה. אבל ערך אחד כבר אי אפשר לקחת לבנט - ההצלחה.

הכותב הינו מנהל ”עמי“, אולפני גיור מבית אור עציון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן