דרמה: ספירה מחודשת של הקולות בפריימריז בבית היהודי

לאחר הטענות שפורסמו בכיפה כנגד התוצאות של הבחירות המקדימות למפלגה, הוחלט הערב על ספירה מחודשת של כל הקולות לעיני התקשורת ולעיני נציגי המועמדים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 19/01/15 19:21 כח בטבת התשעה

דרמה: ספירה מחודשת של הקולות בפריימריז בבית היהודי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בבית היהודי נכנעו ללחץ הציבורי והחליטו לבצע סריקה חוזרת של טפסי הבחירה בפריימריז. "בתום בדיקה שנערכה בקלפיות הבית היהודי ומספר ניסויים שנערכו במהלך היום עלה כי מערכת הסריקה תקינה ואין חשש לעיוות התוצאות. עם זאת לבקשת המועמדים ומתוך כבוד למאמצים והמשאבים שהשקיעו החליטה ועדת הבחירות של הבית היהודי על סריקה חוזרת של כלל טפסי הבחירה" נאמר בהודעה הרשמית שפורסמה הערב.

כדי למנוע טענות על זיופים ועל הטיה של הספירה שתתקיים ככל הנראה הלילה בבני ברק, הוחלט, כי במהלך הסריקה יורשו לנכוח משקיפים מטעם כל מועמד שיחפוץ בכך וכמו כן ימונה משקיף חיצוני וגם התקשורת הוזמנה.

כזכור, בימים האחרונים פרסמנו בכיפה קולות רבים מקרב המתמודדים שהגיעו למקומות לא ריאליים שקראו לספירה מחודשת של הקולות. במיוחד לאור המספרים התמוהים שעלו מטופס התוצאות הלא רשמי שפורסם בו נמצאו כ-50 אלף נקודות שלא תואמות את מספר המצביעים. במפלגה ניסו למצוא את הסיבות למספרים שאינם תואמים את מספר המצביעים אך אלו לא הרגיעו את המועמדים.

חלק מהמועמדים אף דיברו היום על הגשת תביעה כנגד המפלגה מה שהביא ככל הנראה להחלטה לבצע ספירה מחודשת ופתוחה לתקשורת. התחושה היא שניתן היה למנוע מלכתחילה על ידי שקיפות את המבוכה המיותרת שיוצרת צל מיותר על הבית היהודי.