עתירה למחוזי: הורו לבית היהודי לספור מחדש את טפסי הפריימריז

המועמד שמעון ריקלין יגיש עתירה לבית המשפט המחוזי בבקשה להורות לבית היהודי לספור מחדש את הטפסים אותם מלאו המתפקדים, זאת בשל אי הבהירות ו-50 אלף ההצבעות המיותרות בספירה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/01/15 09:31 כח בטבת התשעה

עתירה למחוזי: הורו לבית היהודי לספור מחדש את טפסי הפריימריז
דוברות, צילום: דוברות

מועמד הבית היהודי שמעון ריקלין יגיש הבוקר (ב') עתירה לבית המשפט המחוזי בבקשה להורות לבית היהודי לספור מחדש את טפסי הפריימריז, זאת בשל אי הבהירות בנושא, ו-50 אלף ההצבעות המיותרות בספירה.

כזכור, כפי שנחשף אתמול ב'כיפה', ברשימה שהופצה באופן בלתי רשמי לאחר הפריימריז התגלו אלפי הצבעות עודפות, שלא ברור האם הן נספרו, ומדוע התווספו. בסך הכל היו כ-423 אלף הצבעות כשרים, בעוד שבדף שהופץ התגלו 479 אלף קולות, כ-50 אלף הצבעות לכאורה לא חוקיות.

הבוקר (ב') התגלתה התקלה. על פי החלטות ועדת הבחירות הטפסים בהם סומנו שבעה מועמדים אך לא לפי החלוקה של 2 נקודות לשלושה מועמדים ונקודה אחת לארבעה, אמורים היו להיספר כך שכל המועמדים יקבלו נקודה אחת, אך באופן שגוי נספרו אותם טפסים עם שתי נקודות לכל מועמד, דבר שהביא לסכום נקודות גבוה. 

המשמעות הינה מינורית, אך המועמדים שמעון ריקלין ופרופסור אשר כהן יחליפו ביניהם מיקום במקומות 16 ו-17.

"לצערי, אני נאלץ ללכת היום לבית המשפט המחוזי לבקש שיורה למפלגת הבית היהודי לספור מחדש את הטפסים שהמתפקדים מילאו", הודיע הבוקר ריקלין בעקבות ההחלטה על הזזתו.

"הגעתי למקום לא ריאלי 23, ולמרות זאת הודעתי לראשי המפלגה שאני עומד לשרותם עד ליום הבחירות כדי לעזור למפלגה להצליח. ואז אתמול בשעות הצהריים נודע לנו, שיש כ- 56.000 נקודות בסך הספירה , שלאיש אין מושג איך הם הגיעו ולמי הם שייכים".

"ביקשנו, המתמודדים, לשלוח את הנציגים שלנו למטה המפלגה כדי שיהיו נוכחים בעת הניסיון להבין מה קרה. איש לא ענה לנו ולאחר מכן סורבנו", כותב ריקלין. "בשעות הלילה המאוחרות הם הודיעו שהם עלו על הבעיה וחלק מהטפסים נספרו כשתי נקודות במקום נקודה אחת. ביקשנו לבדוק כיצד משפיעים הטפסים הללו על חלוקת הנקודות לכל המתמודדים ואז הם הודיעו שאין השפעה , חוץ מאחת: אני נסוג מקום אחד אחורה".

"לי זה לא משנה", מבהיר ריקלין. "אבל אעמוד על כך שיספרו את הטפסים מחדש ויגידו לנו מה קורה באמת. אחרת יש פה משהו מסריח. אודה לכם עם תעזרו לי לגרום להם לספור את הטפסים מחדש".