בנט שוחח עם לפיד ובירך אותו על נצחונו

בנאום שנשא בפני פעיליו, אמר יו"ר "הבית היהודי" כי "מימין בן גוריון ועד ימינו אנו, היינו בשותפות בממשלות ישראל מימין ומשמאל - נכונים לקריאה". רמז כי "חזרנו למרכז המפה הפוליטית"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 22/01/13 23:58 יא בשבט התשעג

בנט שוחח עם לפיד ובירך אותו על נצחונו
יש עתיד, צילום: יש עתיד

נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, נשא הערב (ג‘) נאום בפני פעילי מפלגתו ותומכיו אשר התכנסו החל משעות הערב בכפר המכבייה. בנט לא התייחס לתוצאות המנדטים אלא לחזון המפלגה ונשא נאום שתאם את המסרים שהציג לאורך הקמפיין. דקות לפני כן, התקשר ליאיר לפיד, יו“ר מפלגת ”יש עתיד“, וביקש לברך אותו על ההישג.

”היום הקמנו בית חדש במדינת ישראל. בית חדש של חילונים, חרדים, יהודים, דרוזים וערבים, גברים ונשים, עולים וותיקים. ישראל חוזרת לעצמה היום. הבית היהודי הוא הבית החדש של כולם - כל עם ישראל“, אמר בנט, שהוסיף כי מפלגתו היא ”בית של ישראל שבטוחה בעצמה ומאמינה בכוחה. בית חדש שיודע לשמור על תושביו לא רק עם בטון ומקלטים, אלא עם תעוזה ורוח לחימה. אויבינו ידעו שעם מדינת ישראל לא מתעסקים“.

בנט הוסיף כי ”הבית הזה לא נשלט על ידי הועדים הגדולים או הטייקונים. אנחנו נלחם למען הורדת יוקר המחייה למען כל עם ישראל. אנחנו נבחן האם נלחם למען כל עם ישראל, כמו שאנחנו יודעים להלחם על ארץ ישראל. זה יהיה המבחן שלנו“. לדבריו, ”בבית הזה נפעל לייצר שיוויון הזדמנויות לכל ילדי ישראל. לילד בירוחם יהיו אותם סיכויים להצליח בחיים כמו לילד מרמת השרון. זו האחריות שלנו“.

עוד בתחום החינוך ציין בנט כי ”אנחנו רוצים שכל ילד בעם ישראל, דתי או חילוני, ידע מי היה הרמב“ם ועמנואל מורנו ויוני נתניהו וחנה סנש. שכל ילד יכיר את התנ“ך וידע מה זה קידוש, שיכבד את הוריו והמורים שלו. הקמנו בית חדש למי שרוצה ציונות גאה ולא מתרפסת“.

בהתייחסו לקואליציה העתידית אמר בנט "מימי בן-גוריון ועד ימינו אלו היינו בשותפות בממשלות ישראל מימין ומשמאל - נושאים בנטל ונכונים לקריאה. שוב עושים היסטוריה. תחילה איחוד היסטורי של המפלגות שלנו, ועל כך תודתי לאורי אריאל. החזרנו את הציונות הדתית להיות גורם ומשפיע במדינת ישראל. חזרנו למרכז המפה הפוליטית".