בנט: לקצץ בתקציב הביטחון, להעלות מיסים

תוכניתו הכלכלית של נפתלי בנט מבקשת לצמצם את הגרעון באמצעות העלאת מיסים, קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה ושילוב חרדים ונשים ערביות במעגל העבודה. "לא יהיה מנוס מהגדלת המיסים", קבע

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/12/12 11:36 יד בטבת התשעג

בנט: לקצץ בתקציב הביטחון, להעלות מיסים
נפתלי בנט, צילום: נפתלי בנט

נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, קורא לקיצוץ בתקציב הביטחון ואף להטלת מיסים, זאת לטובת צמצום הגרעון של ישראל, העומד על כ-20 מיליארד שקלים. בדברים שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, טען בנט כי ”אסור להגדיל יעד גרעון, כמו שמבטיחים חלק מהפוליטיקאים, כי המשמעות היא העברת הצרות שלנו לילדים שלנו“.

בנט תקף את תוכניתה הכלכלית של יו“ר ”העבודה“, שלי יחימוביץ‘, וטען כי ”לא מבטיחים עוד הוצאות של 138 מיליארד ש"ח כפי ששלי יחימוביץ עושה. פשוט אין“. מנגד, הוא הבהיר כי ”גם לא פוגעים בחינוך ובחלשים ביותר (קיצבאות זיקנה ונכות). פגיעה נוספת בהם היא סכנה לחיי אדם ופגיעה אנושה באיכות חייהם של החלשים ביותר“.

בנט מציע קיצוץ של 3 מיליארד שקלים בתקציב הביטחון, אך ”לא בכוחות הלוחמים אלא בתקורה שוטפת“. לדבריו, יש ליצור ”תכניות החזרת מקבלי קיצבאות למעגל העבודה. היום יש לא-מעט מקבלי קיצבאות והבטחת הכנסה, שניתן להכשיר אותם ולשלב אותם בעבודה, אך הממשלה חדלה זאת בלחץ גורמים אינטרסנים. ישנם גם לא מעט מקבלי קיצבאות שעובדים בשחור, ואם ייאלצו להיכנס לתכנית, הם ייחשפו ויפסיקו למשוך את הכספים שלנו“.

עוד מציע בנט רפורמה במגזר הציבורי וייעול משמעותי, קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה, מלחמה בכסף השחור, הגדלת היצע הקרקעות וכמות הבנייה והכנסת חרדים ונשים ערביות לשוק העבודה. ”מרוויחים פעמיים - פחות תשלומים להם, יותר מס הכנסה עבור כולנו“. בשולי דבריו מודה בנט כי הצעד הבלתי נמנע הוא גם ”הגדלת מסים, בתלות בהיקף שאר הקיצוצים. להערכתי העצובה, לא יהיה מנוס מכך“.