בנט, לבני ולפיד - בעד ממשלת חירום לאומית

המתמודדים לכנסת ה-19 הביעו תמיכה בהקמת "ממשלת חירום לאומית". בנט נשא נאום כלכלי והבהיר: "אני מתנגד למדינה פלסטינית, זה אסון היסטורי. פינוי יו"ש יחריב את כלכלת ישראל"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/01/13 21:44 ו בשבט התשעג

בנט, לבני ולפיד - בעד ממשלת חירום לאומית
יחצ, צילום: יחצ

נפתלי בנט השתתף הערב (ה‘) בכנס העסקים של ”מעריב“ שהתקיים באילת, בו נשא נאום כלכלי ומדיני. בפאנל הפוליטי שפתח את האירוע השתתפו ראשי המפלגות השונות המתמודדות בבחירות הקרובות לכנסת, ביניהם גם יו“ר ”יש עתיד“ יאיר לפיד ויו“ר ”התנועה“ ציפי לבני.

בנט הרצה בתחילת הערב על הצורך בשבירת המונופולים שיביאו להורדת המחירים בשוק. "הממשלה הבאה צריכה להיות ממשלת חרום חברתית", אמר בנט, שדחה את הטענות בדבר ההשקעה בהתנחלויות כבעיה כלכלית וטען כי ”גם להכיר את העיר מודיעין עולה כסף וגם להקים מצפה בגליל עולה כסף. אל תפנו את האש שלכם לתושבי יהודה ושומרון. אם חלילה נצא משם, מיהודה ושומרון - העלויות יהיו גדולות הרבה יותר. שכר הדירה יעלה בישראל, הכלכלה תקרוס. אני מדבר על אריאל עופרה, גוש עציון, ולשאלתך גם על גם מגרון, גם שם חיים בני אדם. אם רוצים להפיל את כלכלת ישראל - תגרשו את יושבי יהודה ושומרון“.

”מעבר לכל השיקולים - אני מתנגד בכל נימי נפשי להקמת מדינה פלסטינית בתוך הארץ שלנו - זהו אסון היסטורי“, הוסיף בנט, ארץ ישראל היא שלנו כבר 3800 שנה - אם במשך השנים היו אומרים את זה גם בעולם לא היינו מגיעים למצב המדיני אליו הגענו“.

בנט הדגיש בדבריו את הצורך ”להקים ממשלת חירום כלכלית עם יאיר לפיד וישראל כץ, שמדברים לעניין". יאיר לפיד, שנשא אף הוא דברים בכנס, ציין כי הוא ”אדם אחראי“ ולכן נימק כי ”אפשר לבנות ממשלת אחדות כלכלית-חברתית ולא של ימין קיצוני וחרדים". גם יו“ר ”התנועה“, ציפי לבני, הודתה כי "צריך ממשלת חירום לאומית".