בנט: אויביי הפוליטיים מנצלים את השבת על מנת לתקוף אותי

נפתלי בנט טוען כי בנימין נתניהו וציפי לבני מנצלים את עובדת היותו שומר שבת, כדי לתקוף אותו בתקשורת מבלי יכולת להגיב. "תוקפים אותי מבלי שאני בכלל שומע על זה או יכול להגיב", הוא מתאר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/12/12 18:55 טז בטבת התשעג

בנט: אויביי הפוליטיים מנצלים את השבת על מנת לתקוף אותי
הבית היהודי, צילום: הבית היהודי

נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, טוען כי מתנגדיו הפוליטיים מנצלים את עובדת היותו שומר שבת כדי להתנגח בו באמצעות כלי התקשורת, מתוך ידיעה כי הוא איננו מסוגל להגיב לדברים - עד לצאת השבת. בנט, כידוע, כמו גם יועצו האסטרטגי משה קלוגהפט, שומרים שבת ואינם זמינים בנושאים אלו מדי שבוע. דוברת קמפיין המפלגה, שיר שגיא, אמנם איננה שומרת תורה ומצוות - אך לא מסוגלת להגיב ללא התייעצות עם קלוגהפט ובנט.

בשבוע שעבר ניצל ראש הממשלה בנימין נתניהו את יום השבת על מנת לתקוף את בנט סביב סוגיית סירוב הפקודה והראיון שהעניק בנט לניסים משעל. בראיונות שמסר נתניהו לשלושת ערוצי הטלוויזיה המרכזיים, תקף נתניהו את בנט וקבע כי ”מי שתומך בסרבנות לא יישב בממשלתי“. בנט לא היה מסוגל להגיב. רק בצאת השבת, כשהבין את התמונה המלאה, כינס באופן בהול מסיבת עיתונאים.

השבוע הייתה זו יו“ר ”התנועה“, ציפי לבני, סביב העימות בין תושבי המאחז ”עוז עציון“ וכוחות משטרה וצבא שהגיעו לפנותם במהלך השבת. לבני ניצלה את ההזדמנות והאשימה את בנט בחיכוך בין כוחות הביטחון לתושבי המאחז. "בנט והרבנים הקיצוניים הובילו אנשים לאותה גבעה בכוונת מכוון בכדי ליצור חיכוך עם חיילי צהל ומצב של סירוב פקודה", טענה לבני באירוע "שבתרבות" בקריית מוצקין.

בנט תיאר כי הוא סיים לעשות ”הבדלה“ בסיומה של שבת שקטה בבית, כשהוא ”פותח את החדשות ורואה שציפי לבני תוקפת אותי. איזו גבעה? איזה רבנים? את מי הובלתי? על מה, לעזאזל, את בכלל מדברת?“.

”במהלך השבת מכניסים לי לפה מילים שלא אמרתי ("בנט קרא לסירוב פקודה"), מעשים שלא עשיתי ("בנט הוביל אנשים לגבעה"), תוקפים אותי ("בנט קיצוני וכו, וכו') - וכל זה במהלך השבת, כשאני אפילו לא שמעתי על כך ולא יכול להגיב. ואז יוצאת השבת, ואני צריך להוכיח שאין לי אחות“, ציין בנט.

אגב כך, הוא הבהיר כי ”אם בעתיד, אהיה בתפקיד ביצועי עם הקשר ביטחוני, לא תהיה בעיה עם השבת. אוכל לתפקד בצורה מלאה בכל אירוע, פיגוע, מלחמה, מבצע וכו. עשיתי זאת בעבר, ואעשה זאת גם בעתיד. אבל תרגילי בחירות אינם בגדר פיקוח נפש“.