בג"ץ אישר את תשדיר "עוצמה לישראל"

באופן תקדימי ביטלו שופטי בג"ץ את החלטתו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית וקבעו כי קמפיין "עוצמה לישראל" איננו גזעני וכי הוא "אינו מעבר לרמת הסיבולת הראויה במדינה דמוקרטית"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 15/01/13 19:45 ד בשבט התשעג

בג"ץ אישר את תשדיר "עוצמה לישראל"
עוצמה לישראל, צילום: עוצמה לישראל

בג“ץ קיבל היום (ג‘) את עתירת ”עוצמה לישראל“ נגד פסילת תשדיר הבחירות שלה, בשבוע שעבר, על ידי יו“ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין.

תשדיר המפלגה, תחת הכותרת ”אם אין חובות - אין זכויות“, כלל משפטים בנוסח: ”כמה ארנונה אתם משלמים? בסכנין לא כולם משלמים ארנונה“. מודעות בנוסח זה פורסמו בעלוני השבת בשבועות האחרונים. רובינשטיין קבע כי לדעתו מדובר בתשדיר גזעני, ואנטי ערבי הפוגע ברגשות ולכן פסל אותו.

עורכי הדין איתמר בן גביר ואלעד כהן טענו בשם המפלגה כי לא מדובר בקמפיין גזעני. ”זכותנו לשאול שאלות קשות על מה שקורה בסכנין, במזרח ירושלים ובנגב“, טענו במפלגה. שופטי בג“ץ, באופן תקדימי, החליטו לאשר את התשדיר ולקבוע כי הוא ”אינו מעודד לסובלנות אך אין לומר כי הדברים המושמעים בו הם מעבר לרמת הסיבולת הראויה במדינתה דמוקרטית“.

מעוצמה לישראל נמסר בתגובה כי "מסתבר היום שזכותנו הייתה להציף את השאלה בדבר קיום החובות של חלקים במגזר הערבי, בית המשפט העליון קבע היום שמותר לשאול שאלות לא רק על המתנחלים והחרדים אלא גם על קיום החוקים והנאמנות של אנשי סכנין ואום אל פחם ומי שמנע מאיתנו להעלות את התשדיר עשה לנו עוול".