בבית היהודי החליפו קמפיין "משופץ" בעקבות תלונות ברשת

במודעה "שתלו" במטה המפלגה חייל דתי, שלא הופיע בתמונה המקורית. "שלום עכשיו" הגישה תלונה על שימוש פסול בחיילי צה"ל ובמפלגה הסירו את הקמפיין וציינו כי "אופנהיימר רק עוזר לנו לבנות את הבית היהודי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/12/12 14:02 יד בטבת התשעג

בבית היהודי החליפו קמפיין "משופץ" בעקבות תלונות ברשת
הבית היהודי, צילום: הבית היהודי

”הבית היהודי“ הסירה מודעת בחירות בה נראה חייל צה“ל דתי ש“הודבק“ באמצעות פוטושופ, זאת בעקבות עשרות תגובות ברשתות החברתיות שביקרו את השימוש שעשתה המפלגה בחיילי צה“ל, כמו גם בגלל שיפוץ תמונת האילוסטרציה. ה"שיפוץ" דווח בבלוג 404 של העיתונאי עידו קינן, כמו גם על ידי גולשים נוספים בפייסבוק.


התמונה המקורית, התמונה המזוייפת. מתוך קמפיין המפלגה

תנועת השמאל ”שלום עכשיו“ הגישה אתמול תלונה לוועדת הבחירות המרכזית כנגד השימוש שעושה המפלגה בחיילים. בתגובה לעתירה כתבו נציגי הבית היהודי כי "המפלגה תחדול מלפרסם מודעות אלו ודומות להן".

ב“בית היהודי“ ציינו בתגובה לכיפה כי "סיימנו את השימוש במודעה הספציפית בזכות הפרסום של שלום עכשיו ונשמח כי יתנו לנו שירותי פרסום נוסף גם על המודעות האחרות שלנו המחבקות את חיילי צה"ל. התקיפות של אופנהיימר כבר עזרו לבנות הרבה בתים יהודיים בישראל, עכשיו הן עוזרות לבנות את הבית היהודי. בסוף הוא גם יצביע לנו".

גורם במפלגה הוסיף כי "כרגע אנחנו מריצים לפחות 20 מודעות שונות. שלום עכשיו שלחו את התלונה ופרסמו בטירוף, אז החלפנו באחרת. תודה להם".