אחוז החסימה הוא רק תירוץ

מי שמנופף באחוז החסימה בלאו הכי לא היה מצביע ל"עוצמה לישראל". אל תקנו את התירוצים: מפלגת ימין חזקה באופוזיציה תוכל להשפיע מאוד על סדר היום. כן, ממש כמו מרצ

חדשות כיפה מאיר עמית 16/01/13 15:30 ה בשבט התשעג

אחוז החסימה הוא רק תירוץ
עוצמה לישראל, צילום: עוצמה לישראל

כששומעים את דברי האנשים שכביכול דואגים כל כך מאובדן קולות לאור אחוז החסימה, עולה החובה להעמיד את הדברים על מקומם.

ראשית, לפי הסקרים המרכזיים של מינה צמח, מנו גבע, פאנלס וגאוקרטוגרפיה - מקבלת ”עוצמה לישראל“ בראשות אריה אלדד ומיכאל בן ארי, שלושה מנדטים לפחות. יותר מכך, האם המעלים נושא זה באמת מודאגים מאחוז החסימה או מההשפעה של תנועה קטנה בכנסת? כלל וכלל לא. מדובר באנשים שמעולם לא תמכו בהנהגת עוצמה לישראל, ולא היו מצביעים לה גם אם היא הייתה עומדת על 15 מנדטים, זאת מאחר שהם באו מבית מדרש אחר ואינם מזדהים עם הדרך הישרה, הברורה, הלא מזגזגת של מנהיגי וחברי ”עוצמה לישראל“.

פשוט קשה לאותם אנשים לחשוב אפילו על אלדד, בן ארי ומרזל בכנסת בעת דיונים שבהם הם יגמגמו. צריך להבהיר כי אם חלילה יבדילו מאות קולות בין כניסה עוצמתית מלאה בקידוש ה' לבין אכזבה, הרי שרק מי שמפחיד אנשים להצביע לעוצמה לישראל יהיה האחראי הישיר לכך.

עם כל הפרגון לנפתלי בנט ולכשרונו המבורך, היום כולם מבינים כי חייבים את ”עוצמה לישראל“ בכנסת. יש צורך בתנועה עם קווים אדומים בתחום הכשרות, בתחום השבת, ביחס למאחזים ביו"ש, לשינוי הוראות הפתיחה באש, לשינוי דרמטי בחלוקת התקציבים, בעמידה איתנה מול עמדות השמאל והאוייב הערבי וכן, גם כמצפן שישמור על הליכוד ובנט בימין. אצל עוצמה לישראל הקווים ברורים וההצבעה לה הינה הצבעה בטוחה מראש. לא לחינם, הרב ליאור שליט"א, איש ההלכה והאידיאולוגיה של הימין, מברך ומעודד כל כך את מיכאל בן ארי וחבריו לרשימה.

ומהי השפעת תנועה קטנה בכנסת? זאת תשאלו את מרצ אשר עם כארבעה מנדטים מכתיבה כבר 20 שנה את סדר היום הציבורי בישראל. דווקא בקואליציה יש חסימה לאור מחויבות לעמדת ההנהגה, שהיא כידוע לא בהכרח בדרכינו. לאופוזיציה, לעומת זאת, יש עמידה, יכולת סימון כיוון, אחריות על מספר וועדות ובהן הוועדה לביקורת המדינה ונציג בוועדה למינוי שופטים, הוועדה לזכויות הילד ומקומות נוספים שכמה טוב יהיה לראות שם את אריה אלדד, מיכאל בן ארי ויתר חבריהם הנמרצים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן