"בוטה עם סגנון אלים": זה מה שחשבה עידית סילמן על חברי האופוזיציה

אחרי פרישתה המפתיעה של יו"ר הקואליציה, חוזרים לאמירות והציוצים שלה בטוויטר, שהיום נראים שונים לחלוטין. בין אמירת התודה הצינית לנתניהו, הביקורת על המנהיגות שלו במהלך "שומר החומות" ועל הסיכוי שתפרוש מהכנסת

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/04/22 14:13 ט בניסן התשפב

"בוטה עם סגנון אלים": זה מה שחשבה עידית סילמן על חברי האופוזיציה
עידית סילמן, חוזרים לציוצים, צילום: גרשון אלינסון

הודעתה הדרמטית של חברת הכנסת עידית סילמן על עזיבת הקואליציה בפתאומיות, התקבלה בהפתעה גמורה בקרב חבריה למפלגה ולכל הממשלה. חברי הקואליציה שלא היו שותפים לסוד העניינים נדהמו לגלות כיצד מי שהייתה אמונה על תחזוק יציבות הממשלה - עזבה במפתיע. לאור המהלך שמטלטל את המערכת הפוליטית, אספנו חמישה ציוצי עבר של חברת הכנסת סילמן, שבעקבות הצעד מקבלים זווית מבט מעניינת מאוד.

1. ב-10 במאי 2021, יום ירושלים הקודם, ארגון הטרור חמאס ירה טילים לכיוון ירושלים, ואזעקות נשמעו בבירה בזמן צעדת הריקודגלים. חברת הכנסת הטרייה עידית סילמן, תקפה את ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו: "טילים על בירת ישראל ביום ירושלים. עצוב ומביש. זה כבר לא עניין של ימין או שמאל, אלא של מנהיגות שאיבדה את הבלמים, את המשילות ואת שיקול הדעת".

מעניין לבדוק אם החזרה לזרועותיו של יו"ר האופוזיציה היום, מוכיחה שכבר ישראל החזירה את המשילות ושיקול הדעת.

2. ארבעה ימים קודם לכן, כשהמנדט להרכבת ממשלה היה עוד בידי נתניהו, סיפרה סילמן על ההצעות הרבות שהגיעו אליה במטרה לערוק לליכוד: "אני מודה לראש הממשלה נתניהו על מבול ההצעות לתפקידים ולשריונים שהועברו אליי באמצעות שליחיו הרבים. תודה, אך לא. אני ממשיכה בכל הכוח עם נפתלי בנט על מנת להקים ממשלה טובה בישראל בהקדם האפשרי. אני מאמינה בדרכו של בנט, בתנועת ימינה, וביכולתו של העם הנפלא שלנו לשתף פעולה בעת הזו".

כנראה שהשליחים מעולם לא הפסיקו להגיע לסילמן.

3. זהירות, ציוץ חריג לפנייך. למה חריג? כי סילמן לא כתבה אותו, הוא של העיתונאית טל שניידר, ויו"ר הקואליציה לשעבר ריטווטה אותו: "אלון דוידי פרש, שזה דבר לא רציני. מה אתה רץ אם בסוף אתה בחוץ? (רבים עשו זאת לפניו, ועדיין)", כתבה העיתונאית באפריל 2021, עם פרישתו של ראש עיריית שדרות ממפלגת ימינה והוסיפה: "בצד החיובי של הסיפור- אנחנו מרוויחות פמיניסטית-על בכנסת ה-24".

לא ברור אם סילמן אהבה רק את החלק השני, זה שהחמיא לה, או גם את הראשון, זה שתהה על פרישתו של דווידי. 

4. בבחירות לכנסת הנוכחית, שובצה עידית סילמן במקום ה-8 ברשימת ימינה, זה שהיה ריאלי ביותר. בסרטון שפרסמה כחודש לפני הבחירות, הבהירה סילמן מה מטרותיה בכנסת ומדוע הצטרפה למפלגה: "למען האחדות, הסולידריות החברתית, מערכת הבריאות והתגשמות חזון הציונות הדתית". 

מעניין שמניעת הכנסת חמץ לבית החולים הכל כך חשובה לסילמן לא נכללה ברשימה הזאת. צריך לתהות מתי הנושא החשוב והמהותי הפך לכזה שצריך להפיל עליו ממשלה 

5. לפני חמישה חודשים, אחרי שהקואליציה הפילה את החוק לציון בריאות הנפש של מיכל וולדיגר מהציונות הדתית, תקף סמוטריץ' את סילמן: "אם אתם פוגשים את האשה הקטנה הזו בתחנת דלק אל תדחפו אותה חלילה אבל תבוזו לה בוז גדול". סילמן לא היססה והגיבה במהירות: "ככל שנוקפים ימיה של הממשלה, בצלאל סמוטריץ' עושה שירות אדיר לציבור וחושף את זהותו, דעותיו וסגנונו האמיתיים. לא ארד לרמת השיח העלובה הזו. לא אתייחס לבוטות ולסגנון האלים. לא אגיב גם על השקרים. אין טעם – בצלאל תמיד עשה מה שהוא רוצה – אפילו את הרבנים שלו הוא כבר לא סופר", כתבה בטוויטר ובהמשך אף התייחסה להיסטוריה שלו ולשורת האמירות של יו"ר הציונות הדתית.

לאחר פרישתה של סילמן, התברר כי אחד האנשים שעומדים מאחורי המהלך הוא לא אחר מאשר סמוטריץ'. השניים כנראה החליטו לשים את ההיסטוריה העכורה שלהם - מאחור. אחרת אין סיבה להודנא שפרצה ביניהם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן