בהוראת מפקד הבסיס: הוסרו שלטים האוסרים שימוש בפלאפונים בשבת

בעקבות תלונת חיילת על שלטי הרבנות הצבאית שאסרו שימוש בטלפון הנייד ועישון בחדרי האוכל בשבת, החליט מפקד עיר הבה"דים להסיר את השלטים בטענה שאין פקודה ברוח זו. ברבנות יתלו בקרוב שלטים חדשים בנוסח אחיד

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/12/18 08:29 כד בכסלו התשעט

בהוראת מפקד הבסיס: הוסרו שלטים האוסרים שימוש בפלאפונים בשבת
חדר אוכל צבאי. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: יעקב נעומי פלאש 90

חיילים רבים, מהעבר ומהווה, מכירים את השלטים שמעטרים את חדרי האוכל בבסיסים השונים של צה"ל האוסרים על חילול שבת במקום. בעקבות תלונת חיילת מעיר הבה"דים, הורה מפקד הבסיס אל"מ אבי מוטולה על הסרת השלטים. כך דווח הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל.

"שמור על אווירת השבת", נכתב בשלטים שנתלו על ידי הרבנות הצבאית בחדרי האוכל בבסיס, "אין לעשן, להפעיל תאורה ומזגנים ולדבר בטלפון הנייד בחדר אוכל בשבת ובחג".

אחת החיילות פנתה למפקד קריית ההדרכה על שם אריאל שרון, אל"מ מוטולה, והתלוננה על ההוראות בשלטים. כשמפקד הבסיס בחן את התלונה הוא גילה כי אין כל פקודה ברוח זו ולכן הורה להסיר את השלטים מחדרי האוכל ברחבי המתחם.

בדק והחליט להסיר את השלטים. אל"מ מוטולה

בדק והחליט להסיר את השלטים. אל"מ מוטולהצילום: דובר צה"ל

גורם לשעבר ברבנות הצבאית ששוחח עם 'כיפה' התייחס לטענות, כאילו אין פקודה מפורשת האוסרת שימוש בטלפונים ניידים בחדרי האוכל בשבת, ואמר בציניות כי אין גם פקודה האוסרת דריכה על הדשא ובכל זאת מפוזרים שלטים בנושא בבסיסי צה"ל רבים.

יש לציין כי לאחרונה נפוצו תלונות רבות על נוסח השלטים הלא אחיד בשלטי הרבנות הצבאית בבסיסים, ולכן נדרשו אנשיה לנסח את השלטים בצורה אחידה כדי שיהיו נאמנים לכתוב בפקודות המטכ"ל. בנוסח החדש לא תהיה התייחסות לשימוש בטלפונים ניידים בשבת מאחר והדבר לא מעוגן בפקודות. לעומת זאת, השלטים כן יתייחסו לנושאים אחרים הרשומים כמו איסור השימוש במקלטי טלוויזיה ורדיו במקומות ציבוריים בבסיסי הצבא.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה ל'כיפה' כי "כיום לא קיימת בצה"ל פקודה המגבילה שימוש במכשיר הסלולארי בחדרי האוכל. המקרה המדובר דווח על ידי אחד החיילים למפקד קריית ההדרכה, אשר טיפל בו בהתאם".