בהוראת ליברמן: תחודש אספקת הדלק לעזה

לאחר שהחליט על פתיחת המעברים והרחבת שטח הדיג, הורה שר הביטחון לאפשר את הכנסת מיכליות הדלק, במימון קטאר לרצועת עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/18 23:12 יד בחשון התשעט

בהוראת ליברמן: תחודש אספקת הדלק לעזה
ליברמן ואיזנקוט, צילום: פלאש 90. אריאל הרמוני

שבוע לאחר שנראה כי רצועת עזה צועדת לכיוון מערכה צבאית, לאחר שרקטה פגעה בבית בבאר שבע ואחת נוספת נחתה מול חופי גוש דן, החליט הערב (שלישי) שר הביטחון לחדש את אספקת הדלק לעזה.

מלשכת שר הביטחון נמסר כי "בהתאם להמלצת גורמי הביטחון, הוחלט לחדש את אספקת 'הדלק הקטארי' לעזה החל ממחר".

מוקדם יותר השבוע נפתחו מעברי ארז וכרם שלום וכן הורחב מרחב הדיג לשישה מייל, זאת לאחר שצה"ל טען כי המהומות האלימות על הגדר ביום שישי האחרון היו המתונות ביותר מאז שהחלו צעדות השיבה וכי חמאס פעל להרגעת הרוחות באופן יחסי.

ארכיון. משאיות דלק ברצועת עזה

ארכיון. משאיות דלק ברצועת עזהצילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

בימים האחרונים התחדשו המגעים להסכם הסדרה בין ישראל לחמאס, בתיווך המודיעין המצרי, במטרה להשיב את השקט לאזור תמורת הקלות הומניטריות ברצועה. עם זאת, יש לציין כי מי שהטיל לא פעם ספקות באשר לסיכוי לרגיעה ארוכת טווח הוא ליברמן בעצמו.

"מיצינו את כל האופציות, הגענו למצב של אין ברירה מול חמאס", אמר השר בפתח דיון מיוחד שנערך אתמול בוועדת חוץ וביטחון. לדבריו, הוא "לא מאמין בשום הסדרה מול חמאס. זה לא עבד, זה לא עובד ולא יעבוד גם בעתיד. למדינת ישראל אין את הלוקסוס לנהל מלחמות ומבצעים יש ברירה, אבל אנחנו הגענו למצב של אין ברירה. עמדתי ברורה. הגענו לאותה נקודה שצריך לקבל החלטות. מיצינו את כל האופציות, צריך להגיע למסקנות ברורות"