ליברמן: "לא מאמין בשום הסדרה מול חמאס. מיצינו את כל האופציות"

שר הביטחון התייחס, בפתח הדיון בועדת החוץ והביטחון, למצב ברצועת עזה ולסיכוי להסדרה מול חמאס, "עמדתי ברורה. הגענו לנקודה שצריך לקבל החלטות. הגענו למצב של אין ברירה מול חמאס"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/10/18 12:56 יג בחשון התשעט

ליברמן: "לא מאמין בשום הסדרה מול חמאס. מיצינו את כל האופציות"
לא מאמין בהסדרה. ליברמן, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

שר הביטחון אביגדור ליברמן הצהיר היום (שני), בפתח ישיבת ועדת החוץ והביטחון בכנסת, כי מאמצי ההכלה הישראלית את פעולות הטרור והאלימות של חמאס הגיעו לקיצם וכי 

"מיצינו את כל האופציות, הגענו למצב של אין ברירה מול חמאס", אמר ליברמן בפתח הדיון על רקע ההסלמה בשבוע שעבר ולאחריה הודעות צה"ל כי חמאס דווקא מיתן את המתפרעים על גדר רצועת עזה.

שר הביטחון אמנם הורה אתמול לפתוח את המעברים ארז וכרם שלום, אך הבהיר כי "אין שום מחאה עממית. יש הפעלת אלימות ממוסדות על ידי חמאס. 15 אלף איש לא באים לבד ברגל לגדר, הם באים בהסעות מאורגנות ועל כל אוטובוס חמאס משלם אלפי שקלים. הם משלמים על כל הרוג 3000 דולר, פצוע קשה 500 דולר, ועל פצוע בינוני ומטה 250 דולר. זו פעילות ממוסדת. לכן, יש פה מכשיר חדש, כלי חדש, הם קוראים לכך צעדת השיבה וכך הם מפעילים אלימות". 

הפגנות בחסות חמאס ברצועה

הפגנות בחסות חמאס ברצועהצילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בנוגע לאפשרות להסדרה מול חמאס הוא הדגיש כי לדעתו, אין לכך שום סיכוי ממשי, "אני מבטא את דעתי, לא מאמין בשום הסדרה מול חמאס. זה לא עבד, זה לא עובד ולא יעבוד גם בעתיד. למדינת ישראל אין את הלוקסוס לנהל מלחמות ומבצעים יש ברירה, אבל אנחנו הגענו למצב של אין ברירה. עמדתי ברורה. הגענו לאותה נקודה שצריך לקבל החלטות. מיצינו את כל האופציות, צריך להגיע למסקנות ברורות".

לצד זה הוסיף כי אפשרות להסדרה תהיה קיימת רק במידה וארגון הטרור העזתי ישנה את דרכי פעולתו, "בלי הסדר בנושא שבויים ונעדרים, בלי לוותר על הסעיף המרכזי באמנה שלהם שהוא השמדת מדינת ישראל, בלי להפסיק את בניין הכוח קרי ייצור רקטות וחפירת מנהרות, ובלי להפסיק את ההסתה ביו"ש. כל הדברים האלה מחוץ להסדר שכרגע מוצע".