בדרך לגמר המונדיאל - עוברים בדוכן התפילין

ישראלים רבים נסעו לרוסיה כדי לצפות במשחקי גביע העולם בכדורגל. לרב הכדורגלנים ואיש חב"ד, הרב עמי פייקבסקי, הייתה מטרה נוספת וחשובה יותר מאשר לצפות בגריזמן ודה בריינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/18 12:07 כח בתמוז התשעח

בדרך לגמר המונדיאל - עוברים בדוכן התפילין
הרב פייקובסקי ושליחי חב"ד עם אוהד שהניח תפילין בכניסה לאצטדיון, צילום: באדיבות המצלם

ישראלים ויהודים רבים שהגיעו אמש (שלישי), יחד עם עוד 64 אלף אוהדים לאצטדיון קרסטובסקי שבסנט פטרסבורג רוסיה, כדי לצפות בניצחונה של צרפת על בלגיה עצרו רגע לפני שנעמדו בתורים הארוכים בדוכן תפילין של כמה פעילי חב"ד שהגיעו מישראל.

"אני מתרגש אבל לא רק אני", אמר הרב עמי פייקובסקי, כדורגלן לשעבר שחזר בתשובה ונחשב לרב של הכדורגלנים.

מתרגש מהנחת התפילין של האוהדים ברוסיה

מתרגש מהנחת התפילין של האוהדים ברוסיהצילום: באדיבות המצלם

לדבריו, "עשרות יהודים שהגיעו אתמול לחגיגת הכדורגל הגדולה בעולם הגיעו גם לדוכן התפילין שפתחתי מחוץ לאצטדיון. אז רגע לפני שצפינו יחד בצרפת מנצחת את בלגיה גם זכינו להניח תפילין ליהודים יקרים ולקרב את ביאת המשיח".

הרב פייקובסקי נחת ברוסיה כבר עם פתיחת גביע העולם בכדורגל, כשמה שעניין אותו מעבר לצפייה בנבחרות על שלל כוכביהן, היה להציע להמוני הישראלים והיהודים שהגיעו לחוויית הכדורגל העולמית להתחבר קצת למסורת היהודית באמצעות הנחת תפילין.

עוד אוהד שהניח תפילין לפני משחק חצי הגמר

עוד אוהד שהניח תפילין לפני משחק חצי הגמרצילום: באדיבות המצלם

לפני כחודש, על רקע ביטול משחקה של נבחרת ארגנטינה וכוכבה ליונל מסי מול נבחרת ישראל בירושלים, אמר הרב ל'כיפה' כי הנבחרת הדרום אמריקאית תיענש על כך, "אנשים צריכים לדעת שזה ההפסד שלהם, לא ההפסד שלנו. חושבים שאנחנו הפסדנו אבל זה לא נכון. הם רצו להתברך לפני המונדיאל. כששחקן מתחזק ברוחניות לפני המשחק הוא עולה אחרת למגרש. זה הפסד שלהם. תזכור מה שאני אומר לך - הם לא יעברו את רבע הגמר".

מספר שבועות לאחר מכן, ולאחר שעלתה לשלב שמינית הגמר ממש ברגע האחרון, היא נחלה הפסד לאותה צרפת שניצחה אמש ועלתה לשלב הגמר.

בדרך לגמר עוברים בדוכן התפילין

בדרך לגמר עוברים בדוכן התפיליןצילום: באדיבות המצלם