בד"ץ העדה החרדית הקפיא את הכשרות ליקבי ברקן

אחרי החזרת העובדים ממוצא אתיופי לעבודתם במחלקת ייצור היין, החליט הגוף על הקפאת הכשרות, אך המנכ"ל טען כי הכשרות מוקפאת רק בחלק מפסי הייצור. ביקב אמרו מנגד: "אין לנו הכשר בד"ץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/18 00:44 טז בתמוז התשעח

בד"ץ העדה החרדית הקפיא את הכשרות ליקבי ברקן
יקבי ברקן, צילום: משה שי/פלאש90

בד"ץ העדה החרדית הקפיא את מתן הכשרות ליקבי ברקן, כך דווח אמש (ה') ב"כאן". ההחלטה התקבלה בעקבות החזרתם של העובדים בני העדה האתיופית לתפקידם במחלקת ייצור היין בחברה.

בקרוב היו אמורות להופיע חותמות כשרות הבד"ץ על בקבוקי היין של יקבי ברקן, לאחר הכנה מתמשכת שנעשתה שם שבמסגרתה הועברו העובדים מתפקידם, אך הסערה הציבורית בעקבות הפרסום על העברת העובדים גרמה לביטול הדבר. 

ב"כאן" דווח כי למרות זאת, מנכ"ל בד"ץ העדה החרדית, גבריאל פפנהיים, טוען כי הכשרות מוקפאת רק בחלק מפסי הייצור של היקב "עד לבירור לגבי עובד ממוצא אתיופי". לגבי חלק אחר ביקב, שלא ידע להסביר איזה בדיוק, השגחת הבד"ץ תימשך. עם זאת, גולש שפנה בפייסבוק ליקבי ברקן בשאלה אם בעקבות הסערה ימשיך היקב בהתקשרות עם העדה החרדית, נענה כי: "ליקבי ברקן אין הכשר של בד"ץ העדה החרדית". 

ביום רביעי בבוקר הוחזרו העובדים שהודחו לעבודתם, לאחר שסמנכ"ל היקב כינס אותם והודיע להם על חזרתם המיידית לעבודה בתפקידיהם המקוריים. יו"ר ועד העובדים ביקב אורי אלמנך אמר בתכנית "סדר יום" עם קרן נויבך ב"כאן רשת ב" כי ההנהלה הבינה שהצעד שעשתה לא היה בסדר. "כולם חוזרים לתפקידיהם. הכל בסדר", אמר אלמנך, שהוסיף כי ישנם דברים שעדיין צריך לדבר עליהם.