בג"צ: ארכה נוספת לפינוי הכפר הבדואי הבלתי חוקי

תושבי הכפר הבדואי הבלתי חוקי חאן אל-אחמר קיבלו ארכה נוספת מבג"צ, על אף שדחו את הצעת המדינה להצבת אוהלים ולהקמת תשתיות למפונים על חשבונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/18 15:38 כ באב התשעח

בג"צ: ארכה נוספת לפינוי הכפר הבדואי הבלתי חוקי
חגיגות בחאן אל אחמר לאחר החלטת בגצ, צילום: פורום עוטף ירושלים

הבוקר (ד') התחדש הדיון בעתירות נגד פינוי הכפר הבדואי הבלתי חוקי חאן אל-אחמר, הממוקם בסמוך למעלה אדומים לצידי כביש 1. המדינה הודיעה לתושבים כי היא מוכנה להקים על חשבונה בתחומי השכונה החדשה באבו דיס אוהלים משפחתיים לקליטת מפוני חאן אל אחמר, וכי בית הספר החלופי שבנייתו הושלמה, יחובר לחשמל ולמים בימים אלו. בנוסף התחייבה המדינה לקדם את התכנית לחלופת מקום מגורים נוספת מזרחית למצפה יריחו, בכפוף לפינוי בלתי אלים של הכפר.

למרות שהפלשתינים הצהירו שוב ושוב כי הם מסרבים להצעה החלופית, קבע הרכב בג"צ בראשות השופט מלצר, כי בתוך חמישה ימים תגיש המדינה את עיקרי התכנית החלופית המוצעת בכפוף לפינוי מוסכם, ולאחר מכן יגישו העותרים את עמדתם ביחס לתכנית, ויוכלו להגיש מסמכים נוספים בנוגע לטענת הבעלות על הקרקע. 

הכפר חאן אל אחמר

הכפר חאן אל אחמרצילום: פורום עוטף ירושלים

תזכורת: כבר לפני חודש עצר בג"צ את פינוי הכפר בצו ביניים ארעי, לאחר שהמדינה סירבה לבחון תוכננית להסדרת מעמדו של הכפר הבלתי חוקי.

עו״ד אבי סגל מתנועת רגבים ופורום עוטף ירושלים שנכח בדיון אמר כי ”באופן מקומם ביותר, תוך פגיעה בעקרון סופיות הדיון ומעשה בית דין, בג"ץ החליט לפתוח את פסק הדין, ולתת זמן נוסף שברור שלא ישיג דבר, למרות שברור כי העתירות החדשות מטעם הרשות הפלשתיניות נועדו למוסס את פסק הדין. אנחנו מצפים שבג"ץ יוציא פסק דין לפינוי והריסה של הכפר הבלתי חוקי, וישים סוף למהלך של הרשות הפלשתינית הפועלת להשתלט על אדמות המדינה".

 

סגן ראש מועצת בנימין ישראל גנץ התייחס לדיון בבג"צ: ברגעים אלה מתקיים בבית המשפט העליון דיון על חאן אל אחמר. מאחז ערבי לא חוקי שהשתלט על אדמות מדינה באזור כפר אדומים תוך פגיעה קשה בריבונות הישראלית. אחרי תשע שנות דיונים התקבל פסק דין לפנות את המקום הזה ולהעביר אותו לשטח מוסדר באבו דיס. לצערי בגצ ניאות לעותרי הרשות הפלסטינית ומקיים כעת דיון נוסף. אנחנו דורשים היום מבית המשפט העליון לאכוף את הפסיקה הזו, לפנות אותם מפה ולהחזיר לכאן את הריבונות הישראלית ומהר.