הסיפור הגדול שמסתתר מאחורי חאן אל אחמר

מזה שנים מקדמת הרש"פ "סיפוח שקט", שמטרתו להשתלט על אזורים אסטרטגיים ביו"ש. "זו הסיבה לריכוז המאמץ וללחץ האגרסיבי המופעל על ישראל שלא תאכוף את החוק, וזו גם הסיבה למה לישראל אסור לוותר", אמרו ב"רגבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/18 09:33 כט בתמוז התשעח

הסיפור הגדול שמסתתר מאחורי חאן אל אחמר
חאן אל אחמאר, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

לפני כחודש וחצי נתן בג"ץ אור ירוק לפינוי המאחז הבדואי הלא חוקי הסמוך לכפר אדומים, ומאז הרשות הפלסטינית, מדינות אירופה והשמאל הקיצוני, עושים הכל כדי לטרפד את אכיפת החוק ומימוש פסק הדין. בתנועת "רגבים" פרסמו היום (ה') סרטון שמסביר מה באמת עומד מאחורי הסיפור של המאחז.

מזה שנים מקדמת הרשות הפלסטינית "סיפוח שקט" ושיטתי, שמטרתו להשתלט על אזורים אסטרטגיים ביו"ש, הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה. בעזרת מימון של מאות מיליוני יורו, פועלת הרש"פ לייצר רצף טריטוריאלי ערבי ע"י הקמה ושדרוג של מאות כפרים לא חוקיים מדרום הר חברון ועד לצפון השומרון, ובכך לקבע שליטה בשטח. 

תנועת "רגבים" עתרה לבג"ץ כבר ב-2009 בדרישה לממש את צווי ההריסה בחאן אל אחמר, מאחז הדגל של עוד עשרות מקבצים לא חוקיים שהוקמו בלב מרחב אדומים האסטרטגי, שמחבר בין גוש עציון לרמאללה.

בתנועה הסבירו ש"זו הסיבה לריכוז המאמץ וללחץ האגרסיבי המופעל על ישראל שלא תאכוף את החוק, וזו גם הסיבה למה לישראל אסור לוותר".