בגלל חילול שבת:להקת שלווה שוקלת לפרוש מהתחרות

הלהקה המוערכת, שהגיעה לשלבים מתקדמים בתחרות, הודיעה להפקת התכנית כי היא שוקלת לפרוש מפני החשש שיאלצו לחלל שבת באירוויזיון

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 28/01/19 16:38 כב בשבט התשעט

בגלל חילול שבת:להקת שלווה שוקלת לפרוש מהתחרות
להקת שלווה, צילום: צילום מסך קשת 12

לאחר שעומר אדם סירב להצעה להופיע באירוויזיון כי לא רצה לחלל את השבת, להקת שלוה שוקלת לפרוש גם היא מהכוכב הבא בגלל חילול השבת בתחרות השירה האירופאית. 

הלהקה הודיעה להפקת התכנית כבר לפני שבועיים על הפרישה בגלל החשש שיחללו שבת. בהפקה שהעלו מראש את עניין השבת, אמרו שינסו לפתור זאת. הלהקה מתייעצת עם רב לקבלת החלטה, אולם נראה כי לא תוכל להמשיך להתמודד על הזכות לייצג את ישראל באירוויזיון.

מ"הכוכב הבא לאירוויזיון" נמסר: "גאים בהשתתפות הלהקה בתכנית ומקווים שהנושא יפתר". 

מיד לאחר הזכייה של נטע ברזילי החלו החששות סביב חילול השבת במסגרת התחרות. סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, שיגר מכתב  לשרים מירי רגב, איוב קרא ויריב לוין ובו ביקש למנוע מצב של חילול שבת דווקא באירוע שנערך במימון המדינה. השרה רגב התייחסה לנושא והבטיחה כי "לא יהיה חילול שבת, חד וחלק", אך נראה כי שרת התרבות לא תוכל לעמוד בהתחייבותה.

האחראים על התחרות, מטעם איגוד השידור האירופאי, הודיעו לישראל כי חילול השבת מתחייב בתחרות. במידה וישראל לא תוכל להתחייב לכך, תופקע מידיה אירוח התחרות. ראש הממשלה וצוות הישראלי האחראי על ההפקה, הבינו את נפיצות האירוע, והחליטו להעביר את התחרות מירושלים המסורתית לתל אביב. 

תחרות האירוויזיון צפויה להתקיים בין ה-14-18 במאי בהשתתפות 42 מדינות מכל רחבי אירופה. מנחי האירוויזיון צפויים להיות בר רפאלי, ארז טל, לוסי איוב ואסי עזר.