"בגלל הנבואה בתנ"ך": תיירים מדרום קוריאה טיילו עם עשרות אלפי המטיילים בשומרון

50 אלף מטיילים פקדו את האתרים השונים בשומרון בימי חול המועד, ביניהם תיירים רבים מחו"ל. האתרים הפופולרים ביותר: "המרפסת של המדינה" ונחל קנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/18 20:12 כב בתשרי התשעט

"בגלל הנבואה בתנ"ך": תיירים מדרום קוריאה טיילו עם עשרות אלפי המטיילים בשומרון
מדרום קוריאה לשומרון. תיירים בסוכות, צילום: יקב טורא

במחלקת התיירות של המועצה האזורית שומרון, דיווחו הערב (ב') כי במהלך החג פקדו למעלה מ-50,000 מטיילים את אתרי הטבע והתיירות באזור, ביניהם גם תיירים מאירופה, ארצות הברית ואסיה.

האתרים המטוילים ביותר היה "המרפסת של המדינה", שביישוב פדואל ונחל קנה, בהם ביקרו יותר מ-5000 בני אדם, בכל אתר, בשלושת ימי חול המועד.

תיירים מארה"ב בהר כביר

תיירים מארה"ב בהר כבירצילום: אלנתן גוטנרויט

במועצה דיווחו כי בין המטיילים הרבים מישראל ביקרו באתרים השונים גם תיירים ממקומות שונים בעולם כמו, גרמניה, הולנד, ארה"ב ואף דרום קוריאה. האתרים הפופולרים בקרב התיירים היו שמורת הטבע הר כביר שהונגשה לקראת החג בעלות של מליון ש"ח והגן הלאומי הר גריזים. 

מטיילים שהגיעו מדרום קוריאה, וביקרו ביקב טורא ובאתרים נוספים, הסבירו כיצד הגיעו למקום: "קראנו על האיזור על היקבים שלו בעיתון בקוריאה וכמובן על הנבואה בתנ"ך", הם אמרו וציינו כי כתוצאה מכך החליטו שהם "חייבים להגיע, לראות את המקום המיוחד הזה בעצמנו".

ראש המועצה יוסי דגן ציין כי "אט אט בנחישות אנחנו מתקרבים ליעד: הפיכת השומרון למעצמת תיירות לא רק ישראלית אלא בינלאומית. עתיד התיירות הישראלית נמצא בשומרון, מקום בו אתרי תיירות עוצרי נשימה שאין להם אח ורע בארץ, ומקומות חדשים יחסית למטייל הישראלי.  אנחנו נמשיך לפעול בכדי להביא לכאן עוד ועוד תיירים עד אשר נחל התיירים המגיע יהפוך לנהר שוצף, דבר שיביא כלכלה חזקה לאיזור וגם יהפוך למנוף הסברה חשוב ועיקרי לשומרון".