בבית היהודי משיבים לפרסום בכיפה: הרב סדן לא מעורב במגעים עם סמוטריץ'

לאור טענות בכירים בשתי המפלגות, כי ראש המכינה בעלי מתנגד להנהגה משותפת, אמרו במפלגה כי "זולת צוות המשא ומתן ויו"ר המפלגה, הרב רפי פרץ, אין עוד גורם שמעורב במשא ומתן". גם גורמים באיחוד הלאומי הכחישו את מעורבות הרב

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 13/02/19 17:45 ח באדר א'

בבית היהודי משיבים לפרסום בכיפה: הרב סדן לא מעורב במגעים עם סמוטריץ'
מכחישים כי הרב סדן מעורב במו"מ, צילום: ללא קרדיט

על רקע הפרסום בחדשות כיפה, לפיו בכירים במפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי מתחו ביקורת על מעורבותו של הרב אלי סדן במגעים ובניסיונותיו לדחוק את בצלאל סמוטריץ', הכחישו הערב (ד') בבית היהודי את הטענות.

"לאור הפרסומים השגויים", נכתב בהודעת המפלגה, "אנו מבקשים  להבהיר כי זולת צוות המשא ומתן ויו"ר המפלגה, הרב רפי פרץ, אין עוד גורם שמעורב במו"מ כולל הרב אלי סדן". בהמשך, הם ביקשו להודות "לרב אלי סדן על פעילות כחבר המועצה הציבורית שבחרה את יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ ואת יפעת ארליך למקום השלישי ברשימת הבית היהודי". הכחשה דומה נמסרה גם מגורמים באיחוד הלאומי.

ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן

ראש מכינת עלי, הרב אלי סדןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מוקדם יותר פורסם בחדשות כיפה, כי בכירים בשתי המפלגות טענו כי העיכוב בחתימת ההסכם נובע ממעורבותו של ראש המכינה בעלי.. על פי הטענות, הרב סדן, מתנגד להסכמות כי בצלאל סמוטריץ' והרב רפי פרץ יחלקו הנהגה משותפת, ורוצה לדחוק את יו"ר האיחוד הלאומי מהנהגת הרשימה המאוחדת. 

בתטך כך, שיגר הרב פרץ הודעת ברכה לחברי וחברות הוועדה המסדרת, שבחרה אותו ואת ארליך למקומות הראשון והשלישי במפלגה. "חברי וחברות המועצה היקרים", כתב יו"ר הבית היהודי, "זה הזמן לברך על המוגמר. לקחתם על עצמכם משימה חשובה ביותר. הובלתם אותה בדעה שקולה, בסיעור מוחות ובתחושת אחריות גדולה. הוכחתם שאפשר להושיב מגוון דעות ומחשבות שמאפיין את הציונות הדתית לשולחן אחד ולהגיע להסכמות והבנות והבחירה ביפעת היא ההוכחה לכך. אני נפעם מהמסירות שלכם למשימה. מודה לכם מקרב לב. בהערכה גדולה מאוד".