בבית היהודי במודיעין לוקחים אחריות חברתית

בכנס השקת המטה החברתי במודיעין השתתפו ח''כ שולי מועלם, יו''ר הבית היהודי במודיעין, עמיעד טאוב ועשרות הורים מיוחדים ואנשי מקצוע שהחליטו לקדם את תחומי הרווחה, הבריאות והחינוך המיוחד בעיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/18 22:48 יב בתמוז התשעח

בבית היהודי במודיעין לוקחים אחריות חברתית
ח"כ מועלם ופעילי המטה החברתי של הבית היהודי במודיעין, צילום: דוברות ח"כ מועלם

ערב השקת המטה החברתי התקיים בסוף השבוע האחרון במודיעין. הערב התקיים בהשתתפות ח"כ שולי מועלם רפאלי, יו''ר הבית היהודי במודיעין עמיעד טאוב, חבר מועצת העיר ג'וני קליין ויו"ר המטה החברתי רונית שני. את הערב הנחתה הסופרת רותי לקס.

היה זה מפגש של "חולמים ולוחמים" - הורים ואנשי מקצוע בתחומים הקשורים לצרכים מיוחדים שלעתים נאלצים למצוא את עצמם נלחמים בכדי להגשים חלומות, ובעיקר חולמים ופועלים לתיקון עולם. כעת הם מוכנים לצאת מאזור הנוחות שלהם ולפעול למען הכלל, במסגרת הבית היהודי במודיעין שחבריו מעידים כי עשיית צדק חברתי נמצאת בבסיס ערכיו.

יו''ר סיעת הבית היהודי, ח''כ שולי מועלם רפאלי, אמרה במהלך האירוע: "אני מברכת את חברי הטוב עמיעד טאוב על הובלת הדגל החברתי בגאון ובטוחה כי שיתוף הפעולה הפורה בינינו לקידום חקיקה ופעילות חברתית יקדם מתן מענה למי שזקוקים לכך יותר מכל. הנגישות של חברי הכנסת לכל חלקי החברה הישראלית היא עוגן בשליחות הציבורית שלנו ובעיקר החלשים ובעלי הצרכים המיוחדים''.

יו"ר הבית היהודי במודיעין, עמיעד טאוב, הבהיר כי: "יש להפסיק עם שיטת הסרת האחריות על האוכלוסיות המוחלשות והעברתה לארגוני המגזר השלישי. במודיעין התחייבנו לפעול למען חברה שוויונית מכילה ומונגשת יותר וגם נקיים. יחד נוביל את העשייה החברתית בעיר. אנו ניקח אחריות על כל ילדי העיר. נניף בגאווה את הדגל החברתי ונדרוש את תיקי החינוך והשירותים החברתיים".

חבר מועצת העיר מטעם הבית היהודי, ג'וני קליין הוסיף: ''כילדים שרנו 'ואהבת לרעך כמוך, זה כלל גדול בתורה' - אין יותר ראוי ומתאים מאשר למקד את הפעילות של הבית היהודי במודיעין סביב הערכים הכי יהודיים שיש - העשייה החיובית, שהיא גם ככה העיסוק היומיומי של אנשי הבית בעיר''.

רונית שני התייחסה, בין היתר, לזכות להיות חלק ממחוללי השינויים ברמה הלאומית ואף ציינה מטרות קונקרטיות לפעולה ברמה המוניציפלית. ''כל משפחה המתמודדת עם צרכים מיוחדים עומדת מול אתגרים רבים. חברנו הערב, הורים ואנשי מקצוע ,אנשי עשייה וחזון ויצאנו מהאזור האישי מתוך רצון ואמונה בכח לחולל שינוי ולפעול למען עשיית צדק חברתי במסגרת הבית היהודי הן ברמה הארצית והן ברמה המקומית'', אמרה.