"את סינוואר היה צריך לחסל מזמן. מקווה שמערכת הביטחון לא בחופש הגדול"

ח"כ מוטי יוגב התייחס לאיומי מנהיג חמאס בעזה ולא שכח לעקוץ את השר ליברמן, "לא נוכל לברוח מהאחריות לרצועת עזה. מקווה שב-2.9 יחזרו לפעול"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/08/18 09:18 יט באלול התשעח

"את סינוואר היה צריך לחסל מזמן. מקווה שמערכת הביטחון לא בחופש הגדול"
ח"כ מוטי יוגב, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

חבר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי, התייחס הבוקר (חמישי) לדברי מנהיג חמאס ברצועה ושלח עקיצה מרומזת למערכת הביטחון והעומד בראשה.

"לא נוכל לברוח מהאחריות לרצועת עזה", אמר יוגב והדגיש כי "את יחיא סינוואר ומוחמד דף היה צריך לחסל מזמן, למען ביטחון ישראל, גם לטובת חיי העזתים".

מוקדם יותר פורסם כי בשיחה עם עיתונאים בעזה, אמר ראש חמאס ברצועה, סינוואר, כי למרות שארגונו לא מעוניין בעימות צבאי עם ישראל, "חמאס יכול לגרום לאזעקות בגוש דן לפעול במשך חצי שנה ברציפות",וכן "לשגר בחמש דקות את מה ששיגרו לאורך כל 51 ימי הלחימה ב'צוק איתן'".

ליברמן ואיזנקוט

עדיין בחופש הגדול? ליברמן ואיזנקוטצילום: פלאש 90. אריאל הרמוני

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס בראיון ל'ידיעות אחרונות' בספקנות לאפשרות שצה"ל יפיל את שלטון חמאס, "קיימות שתי אופציות: להפיל את חמאס באמצעות צה"ל ולשלם מחיר לא פשוט, כולל הצורך לשלוט בעזה, או לנסות להביא למצב שהאזרחים בעצמם יפילו את השלטון. הדרך השניה מבטיחה הרבה יותר יציבות".

ח"כ יוגב, אשר שימש בעברו כראש מטה באוגדת עזה, מתח ביקורת על הדברים ואמר כי הוא "מאמין שמערכת הביטחון לא בחופש גדול. ואם כן, מקווה שב-2.9 יחזרו לפעול".