ליברמן החליט על הרמטכ"ל הבא: "חיפשתי אדם שידבר איתי במונחים של הכרעה וניצחון"

שר הביטחון סיפר כי מצא ברמטכ"ל הנוכחי איזנקוט "פרטנר אמיתי" ולצד זה ציין כי "בדיונים עם אנשי צבא אני שומע יותר מדי ביטויים כמו 'זירה מדינית' ו'משמעויות משפטיות'. הערך הכי חשוב בעיני זהו ניצחון, לא הסברים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/18 07:45 יט באלול התשעח

ליברמן החליט על הרמטכ"ל הבא: "חיפשתי אדם שידבר איתי במונחים של הכרעה וניצחון"
ליברמן בסיור בצפון , צילום: אריאל חרמוני משרד הבטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן כבר הכריע על זהות הרמטכ"ל הבא, כך הוא חשף הבוקר (חמישי) בראיון ל'ידיעות אחרונות'. לדבריו, הקצין הבא שיוביל את צה"ל יהיה זה ששכנע אותו כי הוא מתכוון להוביל את הצבא לניצחונות.

"אני חיפשתי אדם שידבר איתי במונחים של הכרעה וניצחון", אמר ליברמן והוסיף בנימת ביקורת כי "בדיונים עם אנשי צבא אני שומע יותר מדי ביטויים כמו 'זירה מדינית' ו'משמעויות משפטיות'. הערך הכי חשוב בעיני זהו ניצחון, לא הסברים".

לדבריו, מבין ארבעת המועמדים - סגן הרמטכ"ל אביב כוכבי, סגן הרמטכ"ל הקודם האלוף יאיר גולן והאלופים אייל זמיר וניצן אלון - "כבר החלטתי על מי אמליץ לתפקיד הרמטכ"ל הבא וגם החלטתי מי יהיה סגנו". עם זאת, המועמדים עצמם עדיין לא עודכנו בהחלטות.

על יחסיו עם הרמטכ"ל הנוכחי, רא"ל גדי איזנקוט, אמר כי "אחד התפקידים שלי הוא להבטיח יחסי אמון עם הצמרת הצבאית, וכאן מצאתי ברמטכ"ל איזנקוט פרטנר אמיתי. כמובן שמדי פעם יש חריקות, אבל הכל מתנהל באופן בוגר, בלי עלבונות מיותרים".

על האפשרות להפיל את שלטון חמאס הוא דיבר במעט פחות התלהבות מאשר התקופה שכיהן באופוזיציה, "קיימות שתי אופציות: להפיל את חמאס באמצעות צה"ל ולשלם מחיר לא פשוט, כולל הצורך לשלוט בעזה, או לנסות להביא למצב שהאזרחים בעצמם יפילו את השלטון. הדרך השניה מבטיחה הרבה יותר יציבות".

לטענתו, אם חמאס ילך שוב לבחירות, תושבי עזה יאמרו את דברם בנחרצות, "אני לא מנחש, אני יודע. בבחירות חופשיות ברצועה אין שום סיכוי שהחמאס ינצח. זו הערכה מוסמכת".