"את סותמת לה את הפה". דיון מתוח בוועדת הכלכלה בנוכחות שקד וזילבר

שרת המשפטים הותקפה על שייצגה את הממשלה, בדיון על משק החלב, במקום המשנה ליועמ"ש שנכחה בחדר ושתקה, "אין לי אמון שהיא תמשיך לייצג את המשרד שלי". לאחר ששקד עזבה, לקחה זילבר את רשות הדיבור

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/12/18 13:31 כה בכסלו התשעט

"את סותמת לה את הפה". דיון מתוח בוועדת הכלכלה בנוכחות שקד וזילבר
זילבר הגיעה למרות איומי שקד. המשנה ליועמ"ש והשרה לצד ח"כ כבל, צילום: דוברות הכנסת

דיון מתוח התנהל היום (שני) בוועדת הכלכלה של הכנסת, לאחר ששרת המשפטים איילת שקד ייצגה את עמדת הממשלה בדיון על משק החלב במקום המשנה ליועמ"ש דינה זילבר. זילבר, ששהתה בחדר, שתקה כל עוד השרה נכחה בו, ולאחר ששקד עזבה היא הציגה את עמדת היועץ המשפטי לממשלה.

בפתח הישיבה התייחס יו"ר הועדה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), לדיון ולמאבק בין שקד לזילבר ואמר כי "זה לא יהיה דיון פשוט ולא יהיה דיון קל, לא רק בגלל שהשרה באה לייצג את עמדת המשרד, אלא בגלל הנושא עצמו. עם כל הכבוד לשרה ולזילבר הם דיון המשנה בסיפור".

יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) התייחס להחלטתה של שרת המשפטים לייצג את עמדת הממשלה בעצמה ולהדיח את המשנה ליועמ"ש ואמר כי "תקנון הכנסת אומר שבוועדות הכנסת באות לידי ביטוי עמדות השרים. ככה עובדת הכנסת גם אם זה לא מוצא חן בעיני מישהו. אם מישהו רוצה לשנות יש ועדת הכנסת. אני מבקש לנהוג לפי תקנון הכנסת". 

לפני מספר שבועות, בעקבות הביקורת שהעבירה זילבר על הממשלה באחד מדיוני ועדות הכנסת, תקפה אותה שקד והצהירה כי היא לא תייצג יותר את עמדת משרדה בוועדות השונות.

ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני) פנתה לשרה ואמר לה, "את שרת המשפטים את לא אמורה להתקוטט עם פקידים. את אמורה לאפשר לה להביע את עמדת היועמ"ש". שקד הגיבה ואמרה, "אני אביע את עמדת היועמ"ש". כשסויד הטיחה בה, "לא יכול להיות שתרדי לרמה כזו", ענתה השרה, "אני ארד גם ארד. אני חושבת שזה כבוד גדול שאני באה לייצג את עמדת היועמ"ש".

בהמשך הציגה שרת המשפטים את עמדת משרדה ולאחר מכן התייחסה לנוכחותה בוועדה, "אמרתי כבר בעבר שהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה לא תייצג את משרד המשפטים במושב הקרוב. אחרי הדברים שהיא נשאה בוועדת החינוך, אין לי אמון שהיא תמשיך לייצג את המשרד שלי. אני אוהבת להגיע לכנסת. בשבילי זה לא עול אלא זכות ואשמח להמשיך ולעשות זאת". ח"כ סויד שוב התערבה ואמרה לשרה, "המשנה לא מייצגת אותך אלא את היועמ"ש ששלח אותה כדי לדבר ואת סותמת לה את הפה". 

לקראת תום הדיון, עזבה שקד את החדר ורק לאחר מכן לקחה זילבר את רשות הדיבור. "נתבקשתי על ידי היועמ"ש לייצג אותו בדיון על הסכם החלב", אמרה והתייחסה לעמדת מנדלבליט בנושא. ח"כ כבל אמר לסיום, "הבהרתי בהתחלה שזכותה של שרת המשפטים להפעיל את סעיף 123 לתקנון הכנסת. אני מניח שהיועמ"ש לממשלה לא נעצר בלימודי המשפטים לפני הסעיף הזה והנחת העבודה שלי שהוא שלח את המשנה שלו להביא את דברו, לכן לא היה לי שום ספק שאאפשר לזילבר להביא את דברו. גם אני, כיו"ר הועדה, הזכות נתונה לפתחי לאפשר לכל אחד מהנוכחים להגיד את דברו".