אריה קינג תוקף את מבקריו: "הסגנון הושפע מהצום"

יו"ר סיעת 'מאוחדים' בירושלים השיב לביקורת על סגירת דוכן המזון במהלך צום תשעה באב, "מי שיירתע לפנות דוכן לא חוקי, לא יפעל נגד הירי הבלתי חוקי בשכונות הערביות בעיר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/07/18 07:02 יב באב התשעח

אריה קינג תוקף את מבקריו: "הסגנון הושפע מהצום"
מגיב לביקורת. אריה קינג, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר סיעת מאוחדים וחבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, התייחס היום (שלישי) לתגובות הקשות שקיבל על סגירת דוכן המזון סמוך לכותל המערבי בצום תשעה באב, שהגיעו בעיקר מקרב הציבור הציוני דתי.

"אני מבין מהיכן הגיעו התגובות הנרגשות, אך הסגנון הושפע מהצום והמורכבות הרגשית והדתית הגדולה הנוגעת ליום ציון חורבן הבית היהודי", עקץ קינג את המגיבים הרבים למה שפרסם בפייסבוק

לדבריו, הוא הקפיד "לדייק את הדברים והמסר שאני בהחלט עומד מאחורי תוכנם. להתייחס רק למעטפת הדברים ולא לתוכן משול לאימוץ הנרטיב שמדבר על הרוגים בעזה מבלי לציין את ירי הטילים במשך שנים על עוטף עזה". 

במהלך תשעה באב פרסם קינג תמונה של דוכן פלאפל ובייגל'ה והתגאה בסגירתו בעיצומו של הצום. "יהודים, יש מי שדואג לשמור על אופיה היהודי של ירושלים", כתב וזכה לשלל תגובות נזעמות כמו "תתביש" ו"חרפה", שהגיעו דווקא ממי שעשויים להיחשב כאנשי שלומו מבחינה השקפתית.

"לגופו של עניין", הסביר חבר מועצת העיר בתגובתו לביקורת, "מדובר בדוכן לא חוקי - עצוב היה לראות אוכל על הרצפה, אך העובדה היא שהרוכל החליט בעצמו להפוך את מרכולתו וזאת כדי שתהיה לו תמונת ניצחון בנרטיב הפלסטיני. לצערי, נוצר מצב שנרתעים לאכוף את החוק משום שמדובר בערבים.

"בכל הזדמנות אני מזכיר ואומר: מי שיירתע לפנות דוכן לא חוקי בעיר העתיקה, יחשוש גם להסיר את השלטים שארדואן ותורכיה מממנים ברחבי מזרח ירושלים ולא יאכוף את החוק כנגד רעש המואזין והירי הבלתי חוקי בשכונות הערביות בעיר. אז כן, יש חשיבות עליונה לאכוף את החוק הישראלי דווקא בתשעה באב, כי החוק הישראלי מעגן את האופי היהודי של העיר".

קינג אף אמר כי "סיעת מאוחדים בראשותי מאמינה בערך העליון של ייהוד ירושלים אל מול הזינוק החד באיחוד הערבים בעיר. כחלק ממאבק זה נעשה הכל להביא לאכיפת החוק הישראלי על עבריינים שפוגעים בכוונה בריבונות הישראלית בעיר. כל פועלי מכוון לטובת ירושלים ותושביה. למרות כל הצקצוקים, רק ריבונות ישראלית יציבה וחזקה תדאג לזכויותיהם של כל הדתות בירושלים".