"תתבייש": מדוע הרתיח אריה קינג דתיים רבים?

חבר מועצת עיריית ירושלים קיבל דיווח על מוכר פלאפל ובייגל'ה בעיר העתיקה ודאג שהפיקוח העירוני יפנה את הדוכן. אנשי ימין ודתיים רבים מיהרו לגנות: "זה בושה וחרפה...ככה לא שומרים על אופיה היהודי של ירושלים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/07/18 23:05 י באב התשעח

"תתבייש": מדוע הרתיח אריה קינג דתיים רבים?
עצבן גם חלק מבוחריו? אריה קינג, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג, התגאה היום (ראשון) בפעולת אכיפה נגד אדם שהפעיל בסטה סמוך לכותל המערבי בעיצומו של צום תשעה באב. גולשים רבים, ביניהם דתיים וכאלה שהגדירו את עצמם כאנשי ימין, לא אהבו את היוזמה ותקפו אותה בחריפות.

"יהודים, יש מי שדואג לשמור על אופיה היהודי של ירושלים", כתב קינג בדף הפייסבוק שלו, "היום אחר הצהריים, פנתה אלי תושבת העיר שנתקלה בדוכן לא חוקי בשער יפו, דוכן אשר בעליו מכר בייגל ופלאפל וזאת בתוואי הראשי של עולי הרגל לכותל המערבי והר הבית, בעיצומו של תשעה באב".

בהמשך ציין כי "כפי שהתחייבתי, דאגנו לאכיפת החוק כנגד העבריין ויחד עם זאת לתרום במעט לייהד את ירושלים. דאגנו לשמור במעט על אופיה היהודי ועל התחושה שאתה גר/מבקר בעיר יהודית. הבסטה על כל שלל מאכליה הוחרמה. תודה לפיקוח העירוני של עיריית ירושלים".

https://www.facebook.com/arieh.king/photos/a.270732233082016.1073741849.135657126589528/1098767023611862/?type=3&theater

בין המגיבים הרבים היו גם אנשי תקשורת ובעלי תפקידים מוכרים במגזר הדתי הלאומי. ראש הישיבה לאמנויות ולמדעים בר-אילן בתל אביב, הרב בני פרל, כתב בתגובה: "גועל נפש, לא יאומן". איש התקשורת ויחסי הציבור, אסף פאסי, הוסיף כי "ככה לא שומרים על אופיה היהודי של ירושלים. זה לא יהודי ולא מוסרי. יש דרך לאכוף חוק וסדר. יש דרך להתנהג. זה בושה וחרפה!".

איש תקשורת נוסף, אסף וול, הסתפק במילה חריפה אחת: "חרפה!", עיתונאי 'מקור ראשון' כתב כי מדובר במהלך " חסר טעם, רע ולא מתאים. מה מפריע לך שערבי מוכר בייגל?". וחברו למערכת יאיר אגמון פנה לקינג ואמר: "תתבייש".

מגיבה נוספת כתבה כי היא "מתנחלת, ימנית ואני פשוט מתביישת במעשה שלך!!!! גועל נפש. לא מספיק שגרמת לזה, עוד להתגאות בזה? זה מה שמציק לנו, דוכן בייגלה? ה' ישמור". אחרת הוסיפה: "פוסט מחליא. ואני אומרת את זה בתור ימנית. אופיה היהודי של המדינה לא נשמר ככה. כי להשפיל בן אדם לא משנה מה דתו, זה לא יהודי בעיניי".

קינג עצמו לא נשאר אדיש לביקורת וטען בהמשך בין היתר כי "המוכר ידוע כמי שמוכר באופן עקבי ללא היתר והוא לא במקרה בחר דווקא במקום שבחר בו. הדרך הראשית לכותל המערבי. טוב שעשו את שעשו והחרימו לו את מרכולתו. אילו היה מתנהג כמו שאר המוכרים בעיר העתיקה (שאינם יהודים) ולא מוכר ברחוב, אלא נשאר בתוך החנות (שאין לו,כי הוא רוכל ללא רישיון),לא היה הדבר מפריע ופוגע ולכן לא היו מחרימים את האוכלת".