ארז צדוק תוקף את בנט: "פוגע אנושות בזכות הבחירה"

איש הבית היהודי ומי שהודיע כי יתמודד על מקום ברשימת הבית היהודי בבחירות לכנסת ה-21, ארז צדוק תוקף את המהלך של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לביטול הפריימריז וקביעת וועדה מסדרת ואומר כי מדובר במהלך לא ראוי

חדשות כיפה גלעד כהן 20/09/18 14:31 יא בתשרי התשעט

ארז צדוק תוקף את בנט: "פוגע אנושות בזכות הבחירה"
ארז צדוק, צילום: דוברות

ארז צדוק, איש הבית היהודי שיגר היום מכתב ליו"ר מפלגתו, נפתלי בנט ולמנכ"ל המפלגה ניר אורבך. במכתב טוען צדוק כי בכינוס המרכז של מפלגת הבית היהודי ישנם כשלים חוקתיים וערכיים. על-פי פרסומים שונים, שלא הופרכו על ידי יו"ר הבית היהודי, בנט החל במהלך לביטול הפריימריז במפלגה. צדוק טוען כי המהלך שמנסה להוביל יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, לפיו יבוטל הפריימריז ותורכב וועדה מסדרת שתקבע את המועמדים, הוא מהלך לא ראוי שפוגע בערכי הדמוקרטיה.

המכתב של צדוק נפתח בדרישה לפרסם את רשימת חברי המרכז ומתן שקיפות מלאה באשר לאופן בחירתם, בנוסף, אומר צדוק כי יש לדחות את כינוס המרכז למועד שאחרי ה-1 לדצמבר. "כל מועד אחר, ובוודאי כל מועד שייקבע לחודש אוקטובר, יש בו פגיעה אנושה בכללי הדמוקרטיה, בחופש הבחירה ובהוגנות התהליך" כך צדוק.

כאמור, צדוק מתייחס במכתבו גם לפרסומים לפיהם יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט רוצה להביא בפני מרכז המפלגה הקרוב הצעה לביטול הפריימריז וקביעת וועדה מסדרת, או לחלופין הצעה לשריונים נוספים ליו"ר ברשימת המפלגה לכנסת. צדוק אומר כי "מדובר בשינויים דרמטיים שסביר שלא היו עוברים בהצבעה חשאית, או בהצבעה במועד בו לא מתקיימת תלות של המצביעים והם יכולים להצביע על פי צו מצפונם." דברי צדוק.

ממפלגת הבית היהודי טרם נמסרה תגובה.