"ארון קודש פתוח וספר התורה מיותם": סניף בני עקיבא באפרת נסגר בעקבות השחתה

הסניף הוותיק ביותר באפרת - "הגפן", שנקרא על שמה של דסי רבינוביץ' ז"ל, עבר בתקופה האחרונה הזנחה רבה ומספר אירועי ונדליזם שהביאו את המועצה להחליט על סגירת המקום: "בית הכנסת והסניף נראים כלאחר פוגרום"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/06/22 17:39 ט בסיון התשפב

"ארון קודש פתוח וספר התורה מיותם": סניף בני עקיבא באפרת נסגר בעקבות השחתה
אפרת, צילום: אלעד הומינר

סערה באפרת: סניף בני עקיבא בשכונת "הגפן", הוא הוותיק ביותר ביישוב ומונה למעלה מ-150 חניכים וחניכות, אך בתקופה האחרונה, המקום חווה אירועים רבים של השחתה והזנחה, עד שבעקבות אירוע חריג שהתרחש בשבועות, החליטו במועצה המקומית לסגור את המבנה עד להודעה חדשה. 

במכתב שכתבו מנכ"ל המועצה הראל טובי ואברהם פולק מנהל אגף נוער וצעירים ונשלח למזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל, רכז מחוז ירושלים ורכז חב"ב ומלווה סניפי אפרת נטען כי "לאחר מספר שנים בהן אנו עדים לאירועי ונדליזם בסניף בני עקיבא גפן, אירועים אשר לא אחת מגיעים אלינו מתושבים מודאגים אשר נחשפים למראות הנזקים הנגרמים על ידי החניכים, ולאחר שנים בהן הרשות מתקנת את שנדרש ופותחת בהליכים חינוכיים מול צוותי ההדרכה - הגענו למצב בו מוצו דרכים אלו ואנו נאלצים לסגור את מבנה הסניף הוותיק באפרת".

המכתב של מועצת אפרת לבני עקיבא

המכתב של מועצת אפרת לבני עקיבא צילום: ללא

במכתב מספרים טובי ופולק על פנייה של פיני רבינוביץ' שהגיע אליהם, בה הוא מבקש להסיר את שלט הנצחת בתו - דסי רבינוביץ' ושעל שמה נקרא הסניף, מחזית המבנה בעקבות המצב המוזנח של הסניף: "כולנו עמדנו בושים ונבוכים מול בקשה זו", אמרו השניים וציינו את המקרה האחרון שאירע בשבועות. "בסיור אקראי במקום מצאנו כי בית הכנסת והסניף נראים כלאחר פוגרום. מבני הסניף פתוחים לגמרי, מזגנים דולקים, ערמות של זבל, ספסלים זרוקים וכל זאת תוך בזיון קודשי ישראל, מול ארון קודש פתוח ובתוכו ספר תורה מיותם". 

"כאמור, לאור כל זאת ועד למציאת פתרון משותף בעניין. הכולל מחוייבות מצדכם לתחזוקת הסניף ולמתחולל בו הרינו להודיעכם כי אנו סוגרים את שערי הסניף", סיכמו השניים את המכתב. 

המועצה תיפגש עם בני עקיבא: "כיצד ניתן להפעיל את הסניף בצורה שמכבדת את הנוער"

בעקבות פרסום המכתב, פנו הורים רבים מהיישוב לראש המועצה עודד רביבי ותהו מדוע המועצה סוגרת את סניף הגפן?. רביבי הסביר ואמר כי לא מדובר בסגירת המקום אלא בהזמנה לדיאלוג: "המועצה מזמינה את תנועת בני עקיבא לפגישה על מנת לבחון כיצד ניתן להפעיל את הסניף בצורה שמכבדת את הנוער שלנו וכיצד הסניף משמש מקום ראוי לפעילות הנוער היקר שלנו". 

ראש מועצת אפרת הוסיף והדגיש כי נעשו בעבר פניות של מטה הנוער המקומי לקומונרים ולתנועה מספר פעמים אך לא נענו בשיתוף פעולה. הבוקר (ד') ובעקבות המכתב הגיעו מספר הורים לסיור במקום ונפגשו עם ראש מטה הנוער והצעירים. בעקבות הסערה, תתקיים הערב בשעה 21:00 פגישה של מנכ"ל המועצה הראל טובי עם ההורים, התנועה, הקומונרים וגורמי המועצה לטובת יצירת מנגנון אחריות וטיפול בסניף.

מבני עקיבא נמסר כי "התנועה והמועצה עובדים בשיתוף פעולה לאורך השנה כולה וגם באירועים מורכבים. באשר למקרה הנוכחי - לאחר פגיעה של גורמים לא מזוהים בסניף, תתקיים הערב פגישה עם המועצה המקומית להמשך טיפול בנושא".